Brizo Svart 15.August.2010 Link til dette innlegget Svart 15.August.2010 ISandefjord var det i går 24 grader og sol. I dag har det vært oppi 26-27 og lett skyet. Nå kl 22,25 er det 22,2 grader og nærmest vindstille. Ser ut til å bli en fin sensommer dette. Dessverre må jeg ligge her i byen en ukes tid. Hadde vært godt med ett forfriskende bad nå. Ca. 20 grader i vannet. Hadde også en fin forsommer. Var brunere når jeg reiste til Brasil 05.07 enn når jeg kom hjem på Torsdag. Dårlig sommer?????????? Var i Sandefjord i går kveld. Så jeg er enig at denne helgen har vært super. Men hva med resten av denne såkalte sommer`n? Vi har nok forskjellige syn på hva som er bra!! Og så lite vind det har vært i år da, nesten ikke blåst i det hele tatt vettø! Sitér dette innlegget Link to post
beertrip Svart 15.August.2010 Link til dette innlegget Svart 15.August.2010 Hva er sommer?? Nå er det 3 grader her og det HAGLER ute JA jeg tuller ikke,det kom så mye hagl nå at kantene på veien ble hvit Tror jeg flytter sydover Mvh Beertrip Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 15.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.August.2010 Da noterer jeg nok en dag på sjøen med sol og god varme. Tok til og med av kalesjen bak targabøylen!! 19 grader i vannet ved langevågsholmane.. ( Borgundfjorden) Så at det lå tåke på Godøyfjellet, så da blir det penti morgen også. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 15.August.2010 Link til dette innlegget Svart 15.August.2010 Hva er sommer?? Nå er det 3 grader her og det HAGLER ute JA jeg tuller ikke,det kom så mye hagl nå at kantene på veien ble hvit Tror jeg flytter sydover Du kan jo trøste deg med at det kan ikke bli verre vær i værre enn det herre Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
BAN Svart 16.August.2010 Link til dette innlegget Svart 16.August.2010 Det var sludd i helgen... Ser at noen av naboene har ventet helt til nå i august før de har dristet seg til å sette ut båten. For de av oss som har hatt båten ute har det ikke vært mange dager med stabilt finvær. Og nå kommer vel vinteren.. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 16.August.2010 Link til dette innlegget Svart 16.August.2010 Meteorologene i Norge burde omskoleres i hvert fall ! Mulig å bomme sånn hele tiden ? Hvor mange års skolegang har de hatt for å spå så mye feil ? Sitér dette innlegget Link to post
knetrom Svart 16.August.2010 Link til dette innlegget Svart 16.August.2010 Var årets beste sommerdag i går, dessverre også den siste hvis meteorologene får rett. Må ha vært oppunder 20 grader i vannet og noen grader over 20 i luften, kjekt med badestige :) Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 16.August.2010 Link til dette innlegget Svart 16.August.2010 Vært på vannet fra 23/7 til 12/8, og har hatt rundt 4 dager med regn på den tiden fra Oslo-Strømstad-Tønsberg-Stavern-Kragerø-Risør og retur mot Oslo. Værmeldingene har vært helt på trynet i sommer særlig med tanke på vind og bølgehøyde, og de som er flinkest er det danske farvandsvæsenet. Er for dårlig med tanke på den lystbåtflåten som er her i Norge. Vurderer å kjøpe meg Navtex og får ferske værmeldinger rett inn på PC Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
MajorAndy Svart 16.August.2010 Link til dette innlegget Svart 16.August.2010 (redigert) Vejrmønsteret denne sommer har været sådan, at der har ligget højtryk over Finland/Baltikum mens der meget af sommeren har ligget lavtryk ude i Norsdøen ud for vestnorge hvorfra det har sendt fronter ind over landet. Det vil sige, at vest- og nordnorge har været påvirket af disse lavtryk med regn og skyer meget af tiden. Mens sydnorge, der ligger i læ af fjeldene, har haft noget bedre vejr og længere sydpå - i Bohuslän og Danmark - har vejret været markant bedre. Bedst har det været i Østersøen fra Stockholm og ned over Bornholm til den sydlige del af DK. Her har temperaturerne i juli ligget mere end fem grader over normalen, og det er virkelig højt. Mønsteret ses tydeligt på kortene her: http://www.dmi.dk/dmi/vejret_i_danmark_-_juli_2010 Andy Redigert 16.August.2010 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 21.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.August.2010 I dag er første gangen det regner her i Ålesund siden jeg startet denne tråden. Jeg kan ikke huske sist det regnet...:) Enten er jeg en gullfisk, eller så har denne sommeren vært god. :) Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 22.August.2010 Link til dette innlegget Svart 22.August.2010 Beklager, skjønte ikke spørsmålet SOMMERVÆR?????? Er det noe vi har her i nord? Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Mouche Svart 22.August.2010 Link til dette innlegget Svart 22.August.2010 (redigert) I dag er første gangen det regner her i Ålesund siden jeg startet denne tråden. Eller som en kollega sa til meg da jeg kom tilbake fra ferie; jøss, hvor har du vært siden du er så brun? Hun hadde feriert i Ålesund hvor hun er ifra! Redigert 22.August.2010 av Mouche (see edit history) Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Eureka Svart 22.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2010 Regn i natt, nå er det sol igjen... men løvet blåser av trærene.. hehe... nei, hun ble vel ikke brun av sola i ålesund... men så er det jo forskjell på de som ferierer på kjøpesenter og de som er i båt :) Årest brunfarge kom av en seiltur herfra til kristiansand.. mest fra kristiansand :) Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 22.August.2010 Link til dette innlegget Svart 22.August.2010 Syntes været i år har vært bra jeg. Nå var jeg i Spania i 3 uker mens det bare var drittvær her i Trøderlagen, men etter det har vi hatt det bra.. Varmt og godt innimellom og masse sol .. Fra midten av Juli og til nå mener jeg ( sikkert mange som er uenig da) er jeg i det minste fornøyd Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Helge Svart 22.August.2010 Link til dette innlegget Svart 22.August.2010 Juni i Trondheim Juli og første uke av august på ytre Sunnmøre Fra 7.august Trondheim Inntrykk...? For det meste veldig ustabilt vær i sommer, men ikke spesielt dårlig. I disse deler av Norge har jeg 2 dårligere somre (etter 2000) frisk i minne. Men som sagt ustabilt - med mange dager med både lite vind, mye vind, sol og regn på samme dag. Temperaturene har også jevnt over vært lave i juli pga mye nordavind. Relativt få dager med stabilt pent vær fra morgen til kveld. Men jeg har også fått nok sol i løpet av mine ferieuker på Sunnmøre til å inneha sydenbrunfarge så det holder. Her i Trondheim har det vært veldig bra etter vi kom hjem 7.august fram til nå på fredag da det virket som om vi har fått tildelt årets dose varme... Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Å i sava Svart 23.August.2010 Link til dette innlegget Svart 23.August.2010 I sommermåneden juli hadde Bergen 23 dager med nedbør. Hadde båten med på ferie til sørlandet i ca 3 uker og der var det mye bedre. I forrige uke var det 2 fantastiske dager her i Bergen men skyet litt til seint på kvelden. Vindstille og målte 26 grader på fjorden. Beste dagen så langt. 20,8 grader i sjøen ved Sotra. Virker som det er et omslag av været nå. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.