bc1950 Startet 15.August.2010 Link til dette innlegget Startet 15.August.2010 Hei ! Er det noen som kan kommentere om dette er riktig kobling av formotstand ? 1) Installert coil har ikke innebygget motstand 2) +12V fra tenningslås, til formotstand, fra formotstand til +side på coil. Avhenging av (Ω) på formotstand reduseres spenningen til <12V (6-8V?....) 3) Fra R på starter til +side på coil. Dette sørger for +12V til coil ved oppstart... Er dette riktig koblet ? eller er det en mer riktig måte å gjøre dette på ? Ved kjøring vil vel spenningen fra coilen (6-8V) returnere til innslaget på starteren, er det ok eller skader dette innslagsrelé på starteren? (jeg har forsøkt uten formotstand, det vil si det satt ingen der tidligere..og coilen ble noe hinsides varm) Her trenger jeg mye faglig påfyll ! Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 15.August.2010 Link til dette innlegget Svart 15.August.2010 Altså om coilen skal ha formotstand eller ikkje er kansje første fakta som bør komme på bordet. Synsing om den blir for varm er vel heller urellevant. var borti samme problemstilling med droppa bare heile den utenomkjøringa ved startinnslag. Var ingen sak å starte med motstanden inne heile tida.... Sitér dette innlegget Link to post
bc1950 Svart 15.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.August.2010 Tja, som jeg skriver i pkt. 1) det er ikke formotstand innebygd - men grunnet svært varm coil skal det kanskje tilkobles motstanden ? tilkobles for å redusere volten under kjøring. Svært varm coil er kanskje ikke det samme som synsing..kanskje ikke irrellevant når coilen etter en tid vil bli ødelagt ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.