bukt Startet 15.August.2010 Del på Facebook Startet 15.August.2010 (redigert) Testet motoren i dag, går som en kule men nå og da kommer en varsellyd fra kontroll (hele tiden på slutten av dagen), den er tette pip. funnet sikringen til denne lyden men usikker på hva den indikerer, (sikring er "case assy fuse" i teknisk manual) som ikke sier meg stort. . vil tro motoren gir forskjellige signal for forskjellige sensorer. er en med hel piping vet jeg og denne da, Motoren har full oljetank, impeller gir bra kjøling , motor ikke varm da denne pipingen starter med kald motor og. noen som har suzuki som kan gi meg en pekepinn, vil tro det er en sensor som henger eller en dårlig kontakt et sted. ø.l Redigert 15.August.2010 av bukt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 16.August.2010 Del på Facebook Svart 16.August.2010 (redigert) Mener å huske at jeg var borti det samme på min fars motor for endel år siden. Den motoren var bare et par år da problemet oppsto. Der var feilen i forbindelse med ei lampe i front på motoren. varsellampa ble vel koplet ut etter hva jeg kan huske. Etter det har det fungert som det skal bortsett fra at lampa ikke lenger er i funksjon. Feilen var vel at systemet trodde motoren var tom for olje. Redigert 16.August.2010 av motor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 16.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2010 hei den lampen lyser ikke her men vil tro det er en av følerene som krangler litt, skal gå over alle neste gang jeg er ute i båten. Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 17.August.2010 Del på Facebook Svart 17.August.2010 Buzzeren summer uten at lampa lyser virker jo i seg selv som en indikasjon på feil i lampa. Mener da at denne alltid skal lyse når Buzzeren er aktiveret. Fåreslår derfor at du napper av tilkoplingen til lampa. Tipper at buzzeren blir stille da. Har ingen praktisk betydning om denne lampa er utkoplet da Buzzeren likevel fungerer som den skal. Sitér dette innlegget Link to post
bilo3 Svart 17.August.2010 Del på Facebook Svart 17.August.2010 Hadde et lignende problem på min Suzuki DT55. Vet ikke hva slags årsmodell du har, men min var en 1985 modell. Motoren gikk som ei klokke i ca 5 minutter på full gass, så begynte den å pipe. Den gikk også over i et nødprogram som gjorde at den bare gikk på halv effekt når pipinga starta. Det viste seg at temperaturføleren var gåen, så når jeg koplet sammen ledningene til denne var alt i orden ! Skifta jo selvfølgelig tempføleren etterhvert da... Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 19.August.2010 Del på Facebook Svart 19.August.2010 Hei. Har du funnet ut hva feilen var. Håper du kommer med info når feilen er funnet. Da kan andre med lignende feil lettere finne svaret bare ved å søke på gamle tema.. Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 19.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.August.2010 hei desverre jobbet altfor mye i uken nå og regn når jeg endelig har hatt fri så ikke fått sett på det enda. gjøre det til helgen, kommer med info da ;) Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 23.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.August.2010 Dro til havnen i går ig i dag for å finne feilen. -I går pep den sammenhengende som den pleier med en gang nøkkel skrues om og stopper med hel pip når kjølevann kommer, den fortsatte med "stykkvis" piping etter dette slik som sist men den kom og gikk litt nå når båten beveget seg i bølgene i havnen. Kjørte en tur og den stykkvise pipingen forsvant rimelig fort men kom nå og da ved krappe svinger og hopp i bølger men mest borte så vanskelig å peile. - Valgte derfor å pøve igjen i dag for å se men da var det ikke et eneste pip iløpet av en time med kjøring som jo er bra men ikke for tråden her Siden trykksensor til kjølevann virker så vil jeg tro det er oljemåler som varsler lite olje men ikke så lite at motor går i reservemodus men synser litt siden jeg ikke har hatt mulighet til å peile strømmen i brytere da disse virker nå. Kommer tilbake hvis feil gjennoppstår. Sitér dette innlegget Link to post
GiZmo82 Svart 4.August.2020 Del på Facebook Svart 4.August.2020 Hei! vi har denne problenstillingen med konstant piping etter oppstart men uten lys. Lyden forsvinner når vi napper av den ene ledningen til varsel lyset. Jeg synes motoren bruker lite olje, vi fyller sjeldent/ aldri på olje iløpet av en sesong. Hvordan kan jeg teste olje pumpa eller olje trykk sensoren? Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 5.August.2020 Del på Facebook Svart 5.August.2020 Hvilken årsmodell er motor ? Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
GiZmo82 Svart 8.August.2020 Del på Facebook Svart 8.August.2020 Suzuki DT30 ca midten av 90 tallet.. Sitér dette innlegget Link to post
GiZmo82 Svart 8.August.2020 Del på Facebook Svart 8.August.2020 https://www.megazip.net/zapchasti-dlya-lodochnyh-motorov/suzuki/dt30c-15694/dt30c-31245/dt30c-x-767147/oil-pump-13320743 Denne pumpa er den vi har. Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 8.August.2020 Del på Facebook Svart 8.August.2020 Jeg har en DT30 2003 modell, den har ikke oljepumpe/tank. Så derfor jeg spurte. Men jeg googlet litt og ser at den leveres med separat oljetank også, slik du beskriver. Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.