Kjapp33 Startet 15.August.2010 Del på Facebook Startet 15.August.2010 Har et bravo 1 drev som til nå har fungert slik det skal. Idag, etter en time på marsjfart i til tider ruskete sjø økte jeg til full fart. Etter et minutt eller to på full gass begynte drevet (regner med det) å slure. Turtall på motor økte ca 600 rpm og farten på båten gikk ned. Stoppet opp og sjekket propell uten å finne noe rusk i denne. Prøvde meg igjen, fikk båten i plan og når farten økte til 25-26 knop skjedde det samme. Kjørte deretter rolig til båthavna, gir forover/akterover virket ellers ok. Har en yanmar 4 lha-stzp med bravo 1, 98 modell gått ca 900 timer. Skifter årlig olje på drev, bruker quicksilver olje. Båten en joda 7900 går maks 32 knop med denne motoren. Noen som har erfaring/ kjennskap til dette? Takker for svar. Sitér dette innlegget Link to post
sun Svart 15.August.2010 Del på Facebook Svart 15.August.2010 Hei. Ville kansje prøvd en annen propell, har vært borti at vulkinga slepper. Det er vel det rimligeste å prøve med først Sitér dette innlegget Link to post
Princess 37 Svart 15.August.2010 Del på Facebook Svart 15.August.2010 Enig med "SUN". sjekk propell vulkaniseringen. Har opplevd akkuratt det samme selv. Winrace legger i "ny" vulkanisering for et par tre lapper. mye billigere en en ny propell. Sitér dette innlegget Link to post
Kjapp33 Svart 15.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.August.2010 Skal skru av propellen imorgen og få Winrace til å sjekke den. Men undres over hvordan jeg fikk 3 tonn opp i plan, hvis evt vulkingen er dårlig. Må kanskje ikke fundere altfor mye enda... Takker for tipset! Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 15.August.2010 Del på Facebook Svart 15.August.2010 jeg betalte 1200 + frakt for å få fiksa min hos winrace nå i forrige uke, knall opplegg! på min kunne jeg se små gummipartikler rundt navet, prøvde du vri på propellen, kunne du vri maskinen rundt uten at det slapp, men å komme i plan ble mye sluring/surr. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.