Hjeltefjord Startet 15.August.2010 Del på Facebook Startet 15.August.2010 Har en VP MD 17 C med et msb gir som ikke vil slå inn i revers.Forover virker det greit. Noen som har vært borti dette? Mistenker at det kan være en kon som ikke er som den skal lengre.Har noen her inne erfaringer med dette? Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 15.August.2010 Del på Facebook Svart 15.August.2010 Jeg har erfaring :-) Det er friksjonsbelegget i konen for revers som er utslitt / detti av.... Nye koner ikke å få kjøpt, drevia.se selger brukte for 500 men var tomme sist jeg spurte. Mulig clutch og brems i oslo kan vulke på for alt jeg vet.. Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 15.August.2010 Del på Facebook Svart 15.August.2010 Vidre har jeg nyoverhalt gearkasse på min md17c i albin båt , men motoren er derimot ikke i form. Da foreslår jeg at du kjøper deg ny motor innstallasjon og jeg får din motor :-) Bra plan ? Sitér dette innlegget Link to post
Hjeltefjord Svart 15.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.August.2010 Skulle det bli ny motor,kan vi alltids snakkes om det,Anders,men jeg har ikke helt gitt opp vp en enda.Motor er jo tipp topp. Var på båttur i helgen uten revers, og kom i prat med en som virket som om han hadde greie på dette,mente jeg burde pusse konen med sandpapir, da problemet skyldtes at det var dannet seg et herdet belegg av sluring slik at olja ikke fikk evakuere ved giring som han sa.Er dette sprøyt eller innehar det sunn fornuft? Om noen har et slikt gir liggendes å slenge er det selvfølgelig bare å hyle ut. ' Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 16.August.2010 Del på Facebook Svart 16.August.2010 (redigert) Når jeg kjøpte denna båten, så hang gearet seg opp, og var vanskelig å få i fri. Åpnet kassa og halvparten av belegget var borte så konen fikk kun grep på en halvdel som førte til at den knep seg fast. Om belegget har løsnet rundt hele så tar det ikke tak i hele tatt eller i beste fall slurer om det bare er litt igjen rundt hele... den "doren" som beveger seg på akselen, blir presset inn i konen av gjenger på akselen den flyr på.. når du putter den i revers så blir den skrudd inn i mot konen.. om belegget er blitt glassert så skal uansett olja på kommet ut da det er freset riller i belegget helt inn til stålet så olja kommer ut. Er så sikker på at belegget har detti av så jeg nesten tør og vedde en femmer på det :-) Konusen til revers og fremover er derimot ikke like, så pass på når du kjøper brukt. Ring clutch og brems i oslo eller andre i samme bransje og spør om det går og vulke på nytt belegg ... det er også en på finn som selger overhalte kasser til 7-8 lapper innimellom.. om det er ¨å vurdere... Jeg hadde ringt alle marianer i landet og noen har helt sikkert brukt... Det beste er nok å kjøpe ny motor så kan jeg hjelpe deg med den gamle motoren :-) Om du ser her og blar litt ned på siden ser du min defekte konus Der ser du også bilder av doren og gjenge stanga den flyr på.. Jeg har pakningssettet til reduksjonsbosen bak på gearet om du skal ta hele dritten når du har det oppe. Skulle det mot formodning være akselene eller drevene som snur retningen på gjenge akslingene har jeg dem brukt i delekassa jeg har liggende... Redigert 16.August.2010 av Anders Haaby (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.