Blue_Dragon Svart 19.August.2010 Link til dette innlegget Svart 19.August.2010 Type Kategoriene har ikke så mye hvor god båten er i sjøen eller hvor mye den slår. F.eks så har det med hvor store bråttsjøer den kan ta bakfra uten at båten fylles med vann. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 20.August.2010 Link til dette innlegget Svart 20.August.2010 SeaRay må være veldig lett bygget. Searay 315 er noe lenger enn Grandezza31, men 20 cm smalere. Grandezzaen er dog 30 cm mere dyptgående! Grandezza med en vekt på 4400 -4500 kg mens Searay er 3800 kg.. Noen formening om hvor vektforskjellen ligger? Er den 9.60 meter fra fremste til bakerste punkt eller er det uten badeplattformen? En stor og en liten sitteguppe under dekk er jo en ektremt fin løsning i en såpass "liten" båt. Man skal betydelig opp i størrelse for å finne noe tilsvarende. Løsningen gir mye innhold i kompakt plassutnyttelse. Hvordan er det med ståhøyden under dekk og under kalesjen? Jeg synes det er litt viktig at det er god høyde, særlig under targa/ kalesje og spesielt ved førerplass. Det er jo her man oppholder seg mest. Dessuten ser det ut til at det ikke er all verdens plass ved aktersalongen. Og kun ett skikkelig sete fremover blir for knapt, etter min smak. Men førerposisjon er tross alt snurresete, så det kan benyttes som sitteplass i sosiale anledninger antar jeg? Ser at Searay forsåvidt er pene båter, ihvertfall den som ligger i ålesund ( på finn) langt mere moderne design enn Bavaria fra 2004/2005. En ganske snill pris, for en relativt ny båt. Om du skal til vestlandet å hente båt og kjøre den selv til Oslo, så må du hive deg rundt før Stadthavet og Jærens rev bygger seg opp før høsten :) En av båtene på finn ligger 500 meter fra der jeg bor. Dog, synes jeg Searay blir litt spartansk uten teakdekk i cocpit bl.a. Samt at innredning, fargevalg og stoffvalg under dekk blir noe traust og typisk amerikansk fra tidlig 2000tallet.. Hvite farger på seter/ salong akter jeg ikke fan av, ei heller skinnimitasjon. MEN: teakdekk eller teakimitasjon kan enkelt legges både på badeplattform og i salongen oppe. Puter kan trekkes om og med et moderne fargevalg, så blir båten veldig fin. Kan vi snakke om "stort potensiale". Båten har jo allerede en pen blåfarge. Og til under millionen! :) Sitér dette innlegget Link to post
Kurt Børge Svart 23.August.2010 Link til dette innlegget Svart 23.August.2010 Hei Jeg er enig i det meste som du skriver. Flotte linjer, Ståhøyde ut og inne, Egen sittegruppe nede i cabin. Det med Teak dek er jeg ikke umiddelbart enig i.... Vil først sin at det første jeg rev ut i 2008 da jeg fikk hjem min Sundancer 240 var nettopp teppene. Lurte veldig på hvor dumme de var "over there" som brukte tepper i båten. Ved avreise til årets sørlandsferie foreslo kona at vi skulle legge inn teppene igjen. Vi opplevde at når en er på ferie med kalesjen oppe stort sett hele tiden er det utrolig koselig og lunt med tepper. Derfor når vi hentet hjem vår nye Sundancer 315 har teppene blitt liggende. Nå har vi jo en flytende hytte nede i båthuset. Kan nok forestille meg at situasjonen er noe anderledes hvis en har båten liggende ute og teppe blir vått ;-) At en får en så ny båt under millionen er jo veldig hyggelig:-) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 1.September.2010 Link til dette innlegget Svart 1.September.2010 Løfter denne tråden opp igjen for å høre med trådstaret om det har blitt noe båtkjøp... Sitér dette innlegget Link to post
arnstein156 Svart 2.September.2010 Link til dette innlegget Svart 2.September.2010 Hvis det ikke enda har blitt noe kjøp, sats på SeaRay 315. Har neppe sett så mye båt for pengene i denne størrelsen. Sitér dette innlegget You'll never walk alone | Klubb Alfa Romeo Norge Link to post
BingoBonzo Svart 2.September.2010 Link til dette innlegget Svart 2.September.2010 Vil anbefale deg å ta en kikk på Nordic Ocean Craft 28 som tilbyr god plass, fleksible løsninger og gode sjøegenskaper for en rimelig penge. Det ligger fler på finn.no (inkludert min) for øyeblikket. Variasjonene mellom de er merCruiser eller Volvo Penta motor samt utstyrsnivå. Vil anbefale at man går for en sen 2007 modell da denne har en del fornuftige oppgraderinger på plass. Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.