Noflow Startet 15.August.2010 Link til dette innlegget Startet 15.August.2010 hadde innbrudd i båten i kveld, midt i byen! la fra meg båten i byen, rundt midnatt for å kjøpe noe mat og sitte og slappe av litt. lot derfor cd-spilleren stå, men slo den av. tenkte ikke på at ipoden lå inni spilleren.. på dashbordet ligger det et par relativt dyre ray ban solbriller, fjernkontrollen og sist men ikke minst, nøkkelen til scooteren min! som jeg rett og slett glemte å ta med... kommer ned igjen i båten ca 30-40 minutt senere så la jeg først merke til at dashbordet var helt tomt! da skjønte jeg at det manglet noe. ser etter spilleren som rett og slett er borte! her står jeg, klar til å fly i taket av sinne, men klarer å beherske meg. båten lå midt i sentrum, på gjestebrygga, så har noen vært og stjelt! maken til frekkhet! disse karene har altså gått rundt for å lete etter verdisaker, for spilleren er godt gjemt, i tillegg har de hatt med seg verktøy, for her er alle ledningene klipt av... hadde også en oppblåsbar redningsvest fra regatta og hjelmen til scooteren liggende der, hjelmen og hanskene mine var vekke, glemte å sjekke om vesten lå der, da jeg var ganske forbanna. rett og slett er det mulig? Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 16.August.2010 Link til dette innlegget Svart 16.August.2010 Det var da makan! Hvilke Sentrum var dette? Hvilke by? Har hørt stadig vekk at det har vært innbrudd i båter, men på denne måten har jeg ikke hørt makan til! Midt i sentrum, risikerer en del når man gjør noe slikt! Dekker forsikringen dette? Du får prøve og få igjen sakene dine, se på finn.no om noe har blitt lagt ut der Stakkars folk........... Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Avsluttet_1 Svart 16.August.2010 Link til dette innlegget Svart 16.August.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 16.August.2010 Link til dette innlegget Svart 16.August.2010 Det er sant, man må ligge vekk allt av verdisaker, som kan friste en som går forbi. Det skulle ikke vært nødvendigt! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Noflow Svart 17.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2010 lå i ålesund sentrum når det skjedde, får se om det blir store nok verdier til å ta i bruk forsikringen.. men sant det dere sier, burde legge vekk det som er av verdier. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 17.August.2010 Link til dette innlegget Svart 17.August.2010 Faens dritt det der.. Kjetringen har vel sitte og venta på kaia til du gikk i land. Noen tar alt de kommer over. Regner med du meldte det til onkel umiddelbart på telefon.De har grei oversikt over hvem av de lokale som er ute for tiden og plutselig dukker sakene opp. Ellers så er det utlendinger som sper på med litt elektroniske duppeditter når gullsalget går dårlig. Duskal ikke se bort ifra at de har vært innom flere båter. En kompis bodde i seilbåt i Brosundet i 3 år. Du kjenner sikkert til han. Han hadde flere innbrudd... og mange andre som hadde ubudne gjester ombord i løpet av den tiden. En gang tok de afære selv da og pleppa tak i kjeltringen mens han var på vei inn i båt nummer 3... Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 17.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2010 politi og forsikringsselskap er meldt ifra til. sto faktisk noe om det i avisa her i dag og. men virker som om det er forsøkt å ta hele båten, da tenningslåsen er blitt litt treig når nøkkelen skal inn... men er helt utrolig at folk gjør dette midt i sentrum, er ikke mye nerver ute og går med de kan jeg tenke meg. heldigvis jobber jeg på båtbutikk, så det båtutstyret som er vekke blir nok litt billigere enn butikkpris, men uansett utrolig kjipt. Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 17.August.2010 Link til dette innlegget Svart 17.August.2010 Drittirriterende Men.. Hva hadde du forventet?? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 17.August.2010 Link til dette innlegget Svart 17.August.2010 gikk langs brygga der før i dag. kan bare huske en sun Oddesy, men det er den blå på 49. Lå du borde med flytebryggene mot skatefluga? Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 17.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2010 lå på gamle dyrkornbrygga jeg, hvis du vet hvor det er Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 17.August.2010 Link til dette innlegget Svart 17.August.2010 Det vet jeg hvor er. Ligger du der nå? tipper kjeltingene har sitte på taket av gamle Dyrkorn, Sonjas plass, og hatt full overikt.. sett at det ikke var flere i båten etc og at du gjorde ting man gjør før man forlater båten...låser til cabinen etc... Tror det kan være greit å ha dialogen med nabobåter om å holde oppsikt for tiden... mange langfingra i ålebyen..men det SKAL ikke være nødvendig... Hmmm hadde vært artig å gått til byen med båten, låst av og latt noe ligge fremme, gått i land, men holdt oppsikt...for så å kleppe tak i kjeltringen... Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 17.August.2010 Link til dette innlegget Svart 17.August.2010 Ja, sjømann22 er inne på noe. Kan godt hende at reiseforsikringen din dekker dette. Forutsetter da selvsagt at du har dette. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Eureka Svart 17.August.2010 Link til dette innlegget Svart 17.August.2010 av en eller annen grunn fikk jeg for meg at trådstarter hadde en sun oddesy... hmm kanskje det sto i profilen.. men er endret...jajaj.. Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 ................... mange langfingra i ålebyen..men det SKAL ikke være nødvendig............. Jeg tror at det er på tide å legge naiviteten til side. Sjøl om en befinner seg ombord i båt, så vandrer det kjeltringer rundt med kun ett formål å stjele/ødelegge det som er å stjele/ødelegge . Dette gjelder selvfølgelig også andre steder enn Ålesund. Det er dessverre blitt slik at "gamle damer med rullator" blir slått ned og ranet for en hundrelapp, så hvorfor gå rundt å tro at en godt synlig og lett tilgjengelig kartplotter/mobiltelefon/kamera/lommebok eller enhver annen ting som muligens kan omsettes i kontanter skal få ligge i fred? Er redd for at en må anta at alle som en ikke kjenner, er kjeltringer inntil det motsatte er bevist Sitér dette innlegget Link to post
grusapa Svart 19.August.2010 Link til dette innlegget Svart 19.August.2010 det er utrolig mange "bander" og utlendinger ifra øst europa nå for tiden i byen.. de har sett at "alt" lå gratis i båten din.. og visps.. Sitér dette innlegget Mitt Selco 13 prosjekt Link to post
Noflow Svart 12.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2010 av en eller annen grunn fikk jeg for meg at trådstarter hadde en sun oddesy... hmm kanskje det sto i profilen.. men er endret...jajaj.. hadde en som jeg arvet, den er nå solgt ;) men uansett, politiet her i byen har fanget 7 litauere som står bak en rekke båtinnbrudd.. må nok ta meg en telefon til politihuset i morra :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.