Jump to content

innbrudd i båten, midt i Ålesund sentrum!

Noflow

Recommended Posts

hadde innbrudd i båten i kveld, midt i byen!

la fra meg båten i byen, rundt midnatt for å kjøpe noe mat og sitte og slappe av litt. lot derfor cd-spilleren stå, men slo den av. tenkte ikke på at ipoden lå inni spilleren.. på dashbordet ligger det et par relativt dyre ray ban solbriller, fjernkontrollen og sist men ikke minst, nøkkelen til scooteren min! som jeg rett og slett glemte å ta med... kommer ned igjen i båten ca 30-40 minutt senere så la jeg først merke til at dashbordet var helt tomt! da skjønte jeg at det manglet noe. ser etter spilleren som rett og slett er borte!

her står jeg, klar til å fly i taket av sinne, men klarer å beherske meg. båten lå midt i sentrum, på gjestebrygga, så har noen vært og stjelt! maken til frekkhet!

disse karene har altså gått rundt for å lete etter verdisaker, for spilleren er godt gjemt, i tillegg har de hatt med seg verktøy, for her er alle ledningene klipt av...

hadde også en oppblåsbar redningsvest fra regatta og hjelmen til scooteren liggende der, hjelmen og hanskene mine var vekke, glemte å sjekke om vesten lå der, da jeg var ganske forbanna. rett og slett

er det mulig?

Det var da makan! :eek: Hvilke Sentrum var dette? Hvilke by? Har hørt stadig vekk at det har vært innbrudd i båter, men på denne måten har jeg ikke hørt makan til! :crazy: Midt i sentrum, risikerer en del når man gjør noe slikt! :nonod: Dekker forsikringen dette? Du får prøve og få igjen sakene dine, se på finn.no om noe har blitt lagt ut der :rolleyes: Stakkars folk...........

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Faens dritt det der.. Kjetringen har vel sitte og venta på kaia til du gikk i land. Noen tar alt de kommer over. Regner med du meldte det til onkel umiddelbart på telefon.De har grei oversikt over hvem av de lokale som er ute for tiden og plutselig dukker sakene opp. Ellers så er det utlendinger som sper på med litt elektroniske duppeditter når gullsalget går dårlig. Duskal ikke se bort ifra at de har vært innom flere båter. En kompis bodde i seilbåt i Brosundet i 3 år. Du kjenner sikkert til han. Han hadde flere innbrudd... og mange andre som hadde ubudne gjester ombord i løpet av den tiden. En gang tok de afære selv da og pleppa tak i kjeltringen mens han var på vei inn i båt nummer 3...

politi og forsikringsselskap er meldt ifra til. sto faktisk noe om det i avisa her i dag og.

men virker som om det er forsøkt å ta hele båten, da tenningslåsen er blitt litt treig når nøkkelen skal inn...

men er helt utrolig at folk gjør dette midt i sentrum, er ikke mye nerver ute og går med de kan jeg tenke meg.

heldigvis jobber jeg på båtbutikk, så det båtutstyret som er vekke blir nok litt billigere enn butikkpris, men uansett utrolig kjipt.

Det vet jeg hvor er. Ligger du der nå? tipper kjeltingene har sitte på taket av gamle Dyrkorn, Sonjas plass, og hatt full overikt.. sett at det ikke var flere i båten etc og at du gjorde ting man gjør før man forlater båten...låser til cabinen etc... Tror det kan være greit å ha dialogen med nabobåter om å holde oppsikt for tiden... mange langfingra i ålebyen..men det SKAL ikke være nødvendig... Hmmm hadde vært artig å gått til byen med båten, låst av og latt noe ligge fremme, gått i land, men holdt oppsikt...for så å kleppe tak i kjeltringen...

................... mange langfingra i ålebyen..men det SKAL ikke være nødvendig.............

Jeg tror at det er på tide å legge naiviteten til side. Sjøl om en befinner seg ombord i båt, så vandrer det kjeltringer rundt med kun ett formål å stjele/ødelegge det som er å stjele/ødelegge :headbang: . Dette gjelder selvfølgelig også andre steder enn Ålesund.

Det er dessverre blitt slik at "gamle damer med rullator" blir slått ned og ranet for en hundrelapp, så hvorfor gå rundt å tro at en godt synlig og lett tilgjengelig kartplotter/mobiltelefon/kamera/lommebok eller enhver annen ting som muligens kan omsettes i kontanter

skal få ligge i fred? Er redd for at en må anta at alle som en ikke kjenner, er kjeltringer inntil det motsatte er bevist :cryin:

• 4 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...