janeri Startet 16.August.2010 Link til dette innlegget Startet 16.August.2010 Hei, jeg skal erstatte en styrekabel på en gammel 15' daycruiser (Skibsplast med 60HK). Hvordan kan jeg identifisere om den styrekabel som er i bruk er en M58 eller M66? Beskrives f.eks. diameteren på kabelen av tallet i tyepebetegnelsen? Jeg kan se at det er Morse styresnekke, men kan ikke se modellnummer på den. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 16.August.2010 Link til dette innlegget Svart 16.August.2010 ca hvor stor er snekka? De som passer for M58 kabel er ca 5" i diameter, de for M66 kabel er kraftigere. Vil tippe det er en snekke som tar M58... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Bearded Beast Svart 16.August.2010 Link til dette innlegget Svart 16.August.2010 dette ligger på maritim sine nettsider Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 16.August.2010 Link til dette innlegget Svart 16.August.2010 Hjalp akkurat svoger med å bytte kabel. På hans sto det stemplet flere steder langs kabelen hvilken type og lengde det var. Har du tatt ut eller kommer du til og får sett på den gamle skal det være grei skuring. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
janeri Svart 16.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August.2010 Takk for innspill folkens - da skal jeg begynne med å sjekke om jeg finner noe informasjon på den gamle kabelen :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.