ivar Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 har du snakket med forrige eier, hva sier han om hoppingen..? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
joca Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 (redigert) . Redigert 18.August.2010 av joca (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mathias Eilertsen Svart 18.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 forrige eier forstår ikke hvorfor den hopper. han sa den ikke gjor det ;s Sitér dette innlegget Link to post
Jørgen S Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 Problemet er bare at det er for dårlig vedlikehold på vannet, så sjøen blir humpete og hullete. da vil båten hoppe litt.. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 alle mindre båter går litt opp og ned alt ettersom. Spørsmålet er hvor mye er det på din og hva er normalt akseptabelt på en slik båt. hopper den eller bare gynger den. Havet er sjelden flatt, store slakke havdønninger som man ikkje ser før man får opp farta litt. I en skjermet fjord derimot er nok vannet flatere Sitér dette innlegget Link to post
bilo3 Svart 20.August.2010 Link til dette innlegget Svart 20.August.2010 Nå har jeg fått, og montert Smart Tabs på min båt, og det ble en helt annen båt å kjøre !! Ligger som en strek på vannet nå !! ANBEFALES Sitér dette innlegget Link to post
jadal Svart 20.August.2010 Link til dette innlegget Svart 20.August.2010 Hvor mye veier du Mathisa? Og hva veide forje eier? Min båt galoperer eller byner å chinewalke. Men med mere vekt tåler den mere turtall føre det oppstår. Sitér dette innlegget Prosjekt: Mykt akterspeil Link to post
ivar Svart 20.August.2010 Link til dette innlegget Svart 20.August.2010 Jeg monterte smart tabs på Yamarinen, fikk testet de på onsdag. Men det skroget har allerede endel løft i hekken, så jeg må justere flapsene (st1280-60) helt ned på minimum for å se om det blir bedre. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Mathias Eilertsen Svart 21.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.August.2010 jeg veier rundt 60 kg. sønnen til forrige eier veide 45 kg. båten går opp å ned inne i havna dær d er helt stillt. ikke en eneste børlge den gynger enormt mye stort sett hele tiden. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 21.August.2010 Link til dette innlegget Svart 21.August.2010 Speedbåter pleie ikke og være så stabile, så gynging må du bli vandt med.... Går plata over propellen på motoren gjevnt med bunnen på båten? JA, eller NEI Jeg annbefaler deg og kjøpe trim flaps, du vil bli overrasket over hvor mye dette hjelper! Good luck Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Sjeldenutpå Svart 21.August.2010 Link til dette innlegget Svart 21.August.2010 Få lånt deg ein motor med kort stamme og prøv. En motor med lang stamme som er hevet vil gi ein annerledes moment på hekken en bereknet. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Mathias Eilertsen Svart 26.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 (redigert) den er spesialmontert så plata over propellen er lik med bunnen på båten. hadde den oppe å skjekket å ringte opp forrige eier å han sa at det var et båtslip som fikset den så... Redigert 26.August.2010 av Mathias Eilertsen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ra Balder Svart 26.August.2010 Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 (redigert) Jeg tror du kunne prøve å få tiltet motoren mer utover. Du skriver at motoren suger luft når du justerer til 3 hull, det betyr at motoren din kanskje henger litt FOR høyt. Prøv å senk motoren en - to cm ned, og kjør på 3. hull, eller høyere. Redigert 26.August.2010 av Ra Balder (see edit history) Sitér dette innlegget Edmund.Larsen, Hardanger. Link to post
Martinal94 Svart 26.August.2010 Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 Disse båtene hopper så mye når du får dem ut av vannet. Har selv kjørt flere forskjellige hurricaner. Disse båtene hopper alltid. Har man montert motoren høyt noe som man skal på slike båter så håpper den ennå mer men går fortere. De hopper veldig mye siden de ligger nesten ikke nedi vannet og er veldig små og lette. Du kan sette motor lavere, da vil båten hoppe mindre men gå saktere, den vil da grave seg mer gjennom sjøen istede for og ligge oppå. Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 26.August.2010 Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 er bunnen på båten rett da ? konkave bunner går ikke bra i vannet. Bernt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.