Brodern Startet 17.August.2010 Link til dette innlegget Startet 17.August.2010 I dag lagde jeg et lokk til magneten. Måtte jo det når lokket var borte J Jeg har ei diger kasse i alu stående, så litt derfra burde duge. TORE GJØR TING HAN TROR HAN KAN........................ Jeg har altså denne magneten her Her skal det være et lokk Så jeg tegner av fasongen på magneten, og lager meg en mal, det er lurt. Så må jeg finne ei baufil…….skal finnes et sted her inne………. Så må jeg bort til aluminiumen min J Og etter litt saging har jeg en liten bit som passer. Så legger jeg malen oppå og tegner rundt. Så grovskjærer jeg rundt. Når jeg er fornøyd kan jeg begynne med fila. Skal bruke grov fil. Legger på malen så blir det lettere å se, og filer iver. Aluen er myk, så dette går så det suser. Grov fil er fine saker. Nå begynner det å se ok ut. Bruker buet fil der hvor det skal være litt fasong. Da er grovtilpassinga ferdig. Hull må borres. Og vips så er lokket ferdig. Enkle verktøy som funker uten strøm, og mye morsommere også J Fatter lagde pakningen når jeg lagde lokket. Prinsippet er jo det samme. Legg delen over og tegn av til en mal J Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Pathfinder Svart 17.August.2010 Link til dette innlegget Svart 17.August.2010 Bra jobba Brodern. Ser jo ikke ut til at det er plass til noen dreibenk i det verkstedet der Flott lite prosjekt. Det enkleste er ofte det beste Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 17.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2010 Det er en dobbeltgarasje :) Men er jo noen boder utafor da :) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Honduras Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 (redigert) Baufila henger oppe til høyre... Tror jeg ville kostet på meg nye stifter og kondensator også, for de så ganske grønne ut Redigert 18.August.2010 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Bitteliten Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 i min verden er en magnet noe som får to slike tretog å henge sammen. noen som kan forklare funksjonen og virkemåten til denne magneten? imponert over arbeidet - jeg synes du får til mye som du bare later som jeg. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 Har egentlig ikke peil , men mener magneten opphøyer spenningen til tennpluggene slik som disse coilene gjør.Magneten er bare en gammel konstruksjon. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Sydvesten Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 (redigert) Magneten spinner gjerne rundt en spole(egentlig 2, en primaær og en sekundær som forsterker spenningen) på slike gamle dingser.... dette lager energi, stiftene bryter den produserte spenning og lager er spennings "peak" i primaærspolen og som igjen forsterkes i sekundær spolen (coilen) så en når det nødvendige antal 1000 volt som skal til å få en gnist over tennpluggen... for batteri tenning så er primærspolen erstattet med et batteri... Sånn litt enkelt forklart... det er sikkert noen som kan dette mye bedre og kan gi en bedre forklaring Redigert 18.August.2010 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Avsluttet_1 Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
beertrip Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 Ja jeg fikk litt assosiasjoner til file og bannskap jeg også Mvh Beertrip Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 Litt nyskjerrig på hvordan det ser ut i stua og på soverommet dit jeg, Brodern... har du bilder ? ;-) Nice work, forresten ! Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 18.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 Du skal få bilder etterpå :) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Brodern Svart 18.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 Tror jeg ville kostet på meg nye stifter og kondensator også, for de så ganske grønne ut Er dette ok Honduras :) https://baatplassen.no/i/index.php/topic/72474-brodern-later-som-han-kan-bytte-stiften-i-magnettenninga/ Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Honduras Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 (redigert) Redigert 18.August.2010 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 jeg synes du har det fint og ryddig der inne i garasjen din jeg... Men hvorfor ikke ha moderne tenning(coil og rotor)? Problemet er at du må ha en generator. Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 18.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 Det holder med et batteri :) Liker det orginalt, så jeg prøver dette først :) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Brodern Svart 18.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 Du har litt rot rundt huset ditt du Nei det har jeg ikke. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.