Jump to content

Volvo Tamd 30 105 hk fra 1984


Kotnes

Recommended Posts

Sjekk varmeveksleren ved å belaste motoren på ca 3600- 3700 rpm i høvelig lang tid og sjekk temperaturen. Skal etter sigende ikke overstige 85 grader.Giveren til oljetrykksmåleren kan være kilde til lavt oljetrykk :smiley: Ikkke tull engang heller. Ved dårlig jording mellom motor og instrument bord kan du få brann i koblingsboksen i forkant av motoren(det hadde jeg 2 ganger :confused:) Bendet i forkant av motoren,rett under koblingsboksen, kan være tæret,men denne er grei å sveise. Eksosbend etter turbo bør du sjekke. Er det orginalbendet så bør du være forbredt på en times tid med å stake rusten ut av det. Litt tungstartet i lave temperaturer og liker litt gløding

Ikke mye negativt å si om denne som antagelig er noe av det beste Volvo har kommet med.

Bortsett fra dårlig jording som nevnt ovenfor med dertil hørende brann/kortslutning i koblings boksen så var den problemfri teknisk sett.

Link to post

....Giveren til oljetrykksmåleren kan være kilde til lavt oljetrykk :smiley: Ikkke tull engang heller.......

Snakk om å sette bukken til havresekken - hmmm, eller var det omvendt - men uansett, dette høres merkelig ut. Lekker trykket ut ved selve giveren?  :confused:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...