Henrik88 Startet 18.August.2010 Link til dette innlegget Startet 18.August.2010 (redigert) Hei Jeg har en gammel achilles rib jeg har tenkt å sette i stand, det er en 10 fots båt som krever en kort stamme motor. I tilleg har jeg en annen båt med en 15 hk lang stamme motor på, denne båten vil jeg ha en kraftigere motor på som en 30 hk eller no, så i stedet får å kjøpe en ny motor til riben, så lurte jeg på om det er lett å bygge om 15 hk til en kortstamme? Og hva må jeg gjøre? Det er en Mercury (viking) motor, er ikke helt sikker på årsmodellen med er vell rundt en 10 år gammel. Redigert 18.August.2010 av Henrik88 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 Da må du bytte undervannshuset til ett kortere. Eller du må sette på en jackplate slik at du kan løfte motoren høyere. I gamle dager var det mange OMC-motorer som ble levert med ett distansestykke som kunne fjernes, men da tror jeg vi stort sett snakker før 1970. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
ivar Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 På nyere motorer er det ofte temmelig dyrt å bygge om, lettere da som foreslått over å bygge opp speilet eller bruke "jackplate" (som kan bygges relativt enkelt vha alu vinkler) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.