Jump to content

Evinrude E-Tec 25HK, erfaringer?

Klypa

Recommended Posts

Helt klart best i klassen, men det synes jeg jo for e-tec uansett motorstørrelse. Er ikke en blanding av 2-takt og 4-takt. E-tec er totakt, men av et litt annet kaliber enn gamle hostende påhengere.

E-tec motorene er ekstremt kraftige i forhold til hk-tallet, bruke lite bensin, støyer lite, men "støyer" deilig i riktig turtall (særlig H.O.-motorene)

Ingen grunn til å banke hodet i veggen da :wflag:

Og nei, jeg jobber ikke med salg av e-tec, men fy farao for noen kongemotorer!

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

En ny en koster vel fra rundt 35 til 45 lapper tenker jeg. Litt avhengig av hvordan du skal ha den. Vil nok gå greit på 16 fot, men den bør da kunne ta langt større motor enn som så?

Brukte finner du sikker også, bare å lete det. Her f.eks.

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

En ny en koster vel fra rundt 35 til 45 lapper tenker jeg. Litt avhengig av hvordan du skal ha den. Vil nok gå greit på 16 fot, men den bør da kunne ta langt større motor enn som så?

Brukte finner du sikker også, bare å lete det. Her f.eks.

Anbefalt er ifra 25HK og oppover, og det er jo begrensa me kor masse penger ein har, og kor masse man skal bruke :headbang: også kor masse bensin forbruk ein skal ha og :headbang:

Redigert av DjAndy (see edit history)
  • 3 år senere...

Løfter denne tråden og spør om noen har tilleggserfaringer med motoren siden tråden dukket opp i 2010. Vurderer en e-tec 25 til Askeladden (16/3400). Har kjørt større e-tecer mange ganger, men har liten erfaring med de mindre motorene. Er også interessert i om noen har testet denne motoren på disse gamle Askeladd-modellene. Har nå en Johnson 30 (totakter) som fungerer bra også med litt folk om bord, men jeg har lyst på ny motor denne sesongen. Skulle tro at en ny, moderne maskin bør yte omtrent det samme som en 10-12 år gammel 30-hester?

Hei.Jeg tror nok ikke du får mer effekt,kanskje det samme som du har.De er sterke de gamle totakterene.Bensinforbruket vil dog gå kraftig ned.Om du dorger mye er e-tec'en også velegnet til det.Sjekk også ut Tohatsu sine 25-30 hester totakt tror de er noe rimeligere enn e-tek,samtidig som de yter godt og er veldig gode motorer som Evinruden også er.Uansett vil det fungere fint med en ny 25 hester på denne båten,men 30 er vel ideelt.Lykke til med ny motor.

Båt med fjernkontroll

Tohatsu kan vel muligens skrues opp også` 25 og 30 hk-motorene har samme slagvolum og vekt. Eller må de omprogrammeres? Uansett, takker for tips. Har sendt ut forespørsel til en rekke forhandlere om tiilbud/overliggere/demomaskiner. Så får vi se. Er forresten også i markedet for nyere bruktmaskiner, om noen har et god påhenger for salg.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...