Jump to content

Hvem har flest driftstimer og tilbakelagte mil på båten i sommer.

innaskjærs

Recommended Posts

Hei dere

Mange av oss er flittig brukere av båten,uansett vær, men jeg hører om mange som ikke har vært så mye ute pga dårlig vær..:sailing:

Hvor mange timer/mil har du vært ute?

Jeg har 55 driftstimer på timetelleren og tilbakelagt ca 450 mil i min beskjedne Uttern D68, og er fornøyd med det med tanke på at 14 av dagene i ferien ble tilbrakt på Kreta (uten båt)

Båten har vært på vannet siden pinse.

Sjøsyk

Jeg har vel ikke sånn kjempemange driftstimer på motoren.

Overtok "nybåten" 2. juli. Etter det har vi hatt 37 overnattingsdøgn, og seilt ca 527 nm. (første døgnet seilte vi 180 nm) Det blir ikke de heftigste seilturene med lillejenta på 17 måneder, men mange småturer og mye koseseiling har det blitt.

I ettermiddag skal vi om bord i båten igjen, etter å vært maaange mil borte fra den i to uker. :nonod: Det blir nok bra. :wink: Sesongen er jo ikke over på lenge enda, vel?

Så langt har vi 42 overnattings døgn og har logget 230 motortimer.

Loggen nærmer seg 2300 nm så langt.

Sesongen er ikke over, slutter egentlig aldri :smiley: Men de lengste toktene er tilbakelagt for i år.

Det hjelper med drøye 4 uker fra Fredrikstad tur retur Romsdalsfjoren.

Ny båt nytt navn, ikke lengre Tigergutt men Onkel Roger.

Vi tok over vår Nidelv 26 20. juli og har fram til nå ca 70 driftstimer inkludert turen fra Porsgrunn til Bergen. Herlig tur langs hele sørlandskysten (indre lei), inkl Blindleia. Og deretter både Jærens rev og Sletta...utfordrende nok værmesssig denne sommeren, men vi fant noen luker og kom greit fra det. Skikkelig gjennomkjøring av ny båt også, både med tanke på antall driftstimer og mye urolig sjø...ikke minst fra Lista og nordover.

Håper også på mange fine turer utover ettersommeren og høsten. Båten ligger ute hele året her i Bergen.

mvh Bergen Dørk

Har kun 48 motortimer hittil i år, noe som er ALT for lite. Og det skyldes mye vind og regn her i Oslo i sommer. Jeg jobber turnus med 1 uke på og 1 av, og i tillegg til generelt mye kjipt vær har jeg vært maks uheldig med været i friukene denne sesongen. I jobbukene har det ofte vært sol og fint :headbang:

Men det finnes ikke dårlig vær- bare dårlig båt, har jeg hørt... En 21 fots daycruiser er jo ikke noe lurt valg hvis man vil bruke båten mest mulig, helst hele året. Derfor blir det bakveggsbåt på oss etterhvert.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...