innaskjærs Startet 19.August.2010 Del på Facebook Startet 19.August.2010 Hei dere Mange av oss er flittig brukere av båten,uansett vær, men jeg hører om mange som ikke har vært så mye ute pga dårlig vær.. Hvor mange timer/mil har du vært ute? Jeg har 55 driftstimer på timetelleren og tilbakelagt ca 450 mil i min beskjedne Uttern D68, og er fornøyd med det med tanke på at 14 av dagene i ferien ble tilbrakt på Kreta (uten båt) Båten har vært på vannet siden pinse. Sitér dette innlegget Sjøsyk Link to post
@ArneO Svart 19.August.2010 Del på Facebook Svart 19.August.2010 Jeg har vel ikke sånn kjempemange driftstimer på motoren. Overtok "nybåten" 2. juli. Etter det har vi hatt 37 overnattingsdøgn, og seilt ca 527 nm. (første døgnet seilte vi 180 nm) Det blir ikke de heftigste seilturene med lillejenta på 17 måneder, men mange småturer og mye koseseiling har det blitt. I ettermiddag skal vi om bord i båten igjen, etter å vært maaange mil borte fra den i to uker. Det blir nok bra. Sesongen er jo ikke over på lenge enda, vel? Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
Onkel Roger Svart 19.August.2010 Del på Facebook Svart 19.August.2010 Så langt har vi 42 overnattings døgn og har logget 230 motortimer. Loggen nærmer seg 2300 nm så langt. Sesongen er ikke over, slutter egentlig aldri Men de lengste toktene er tilbakelagt for i år. Det hjelper med drøye 4 uker fra Fredrikstad tur retur Romsdalsfjoren. Sitér dette innlegget Ny båt nytt navn, ikke lengre Tigergutt men Onkel Roger. Link to post
eysteind Svart 19.August.2010 Del på Facebook Svart 19.August.2010 Eg har iallefall færrest driftstimer. 0 timer og 0 nm siden påske, satser på det båten ikkje har grodd fast når eg kommer heim... Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 19.August.2010 Del på Facebook Svart 19.August.2010 Jeg har så langt 60 motortimer i min Nidelv26 i sommer, og 22 overnattinger. Det er greit å nevne at dette er i innsjøen Storsjøen i Odalen og 3 uker av ferien har vært til lands! Jeg skal dog bo i båt en uke i England i uke 35, da vi har leid en kanalbåt der borte! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Bartesam Svart 19.August.2010 Del på Facebook Svart 19.August.2010 Har 42 timer med nye turtellere/ timetellere, og 10 timer i tillegg til dette før bytte. Blir nok mere før sesongen er over Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Tommy_H. Svart 19.August.2010 Del på Facebook Svart 19.August.2010 125 timer og 65 overnattinger. I fjor var siste overnattingen på 2. Juledag, så det blir nok en del flere iår også. Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
LALUNA II Svart 19.August.2010 Del på Facebook Svart 19.August.2010 Fra helgen før st.hans til nå er det rett før vi tripper 500nm så langt , blir nok flere ....ferien gikk mellom Kragerø og Mandal Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bergen dørk Svart 19.August.2010 Del på Facebook Svart 19.August.2010 Vi tok over vår Nidelv 26 20. juli og har fram til nå ca 70 driftstimer inkludert turen fra Porsgrunn til Bergen. Herlig tur langs hele sørlandskysten (indre lei), inkl Blindleia. Og deretter både Jærens rev og Sletta...utfordrende nok værmesssig denne sommeren, men vi fant noen luker og kom greit fra det. Skikkelig gjennomkjøring av ny båt også, både med tanke på antall driftstimer og mye urolig sjø...ikke minst fra Lista og nordover. Håper også på mange fine turer utover ettersommeren og høsten. Båten ligger ute hele året her i Bergen. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
onkel_ove Svart 19.August.2010 Del på Facebook Svart 19.August.2010 (redigert) 194 timer, (tipper på 500+ NM) samt 18 overnattinger i min Nidelv 690...Har hatt en veldig fin båtsesong sålangt. Har lagt båten ut for salgs pga 3 fots (les: 10 fots) syken :-) Sjøsatte 6/4 Redigert 19.August.2010 av onkel_ove (see edit history) Sitér dette innlegget Navigare neccesse est, vivere non est neccesse. Link to post
FredrikW Svart 19.August.2010 Del på Facebook Svart 19.August.2010 Har kun 48 motortimer hittil i år, noe som er ALT for lite. Og det skyldes mye vind og regn her i Oslo i sommer. Jeg jobber turnus med 1 uke på og 1 av, og i tillegg til generelt mye kjipt vær har jeg vært maks uheldig med været i friukene denne sesongen. I jobbukene har det ofte vært sol og fint Men det finnes ikke dårlig vær- bare dårlig båt, har jeg hørt... En 21 fots daycruiser er jo ikke noe lurt valg hvis man vil bruke båten mest mulig, helst hele året. Derfor blir det bakveggsbåt på oss etterhvert. Sitér dette innlegget Link to post
Sjørøveren Svart 19.August.2010 Del på Facebook Svart 19.August.2010 Jeg har 55 driftstimer på timetelleren og tilbakelagt ca 450 mil Omtrent det samme her, men jeg kjøpte båten i april og fikk den hjem først i juli. Satser på mange fine dager på fjorden utover sensommeren og høsten. Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 19.August.2010 Del på Facebook Svart 19.August.2010 (redigert) 100 timer for motor pr sommer i seilbåt. Da seiles det også uten motor i gang. (Tenk, det Hedda!) Redigert 19.August.2010 av småbåtentusiasten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.