Jump to content

Innbrudd i båt på Randsfjorden

Dalton

Recommended Posts

Da har det skjedd, innbrudd i båten. Var en tur nedom havna i dag for å se om båten. Da jeg kom ombord var alt snudd opp ned. Puter og benkelemmer slengt rundt overalt, alt av skap stod åpne. Alt jeg hadde av fiskeutstyr, samt to 10 liters kanner med diesel var borte. Bra dumt av meg å legge igjen utstyret i båten, men alikevel. Kjeltringene har antagelig kommet med båt, for kalesjen var åpnet bak. Heldigvis ble ikke verken ekkolodd eller stereoanlegget tatt. Var vel for gammelt, tenker jeg. Så heller ikke ut til at noe var ødelagt. Uansett for jævlig! Var innom lensmannen og leverte anmeldelse, men har ikke de helt store forhåpningene. Skal ta en tur tilbake til båten i ettermiddag for å ta noen bilder av elendigheten. Det er som f...n at det ikke går an å la folks saker og ting være i fred! Fingerknekking og kjølhaling er tanker som dukker opp akkurat nå!

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Låser ikke båten av den enkle grunn at jeg ikke vil ha mer ødeleggelser enn nødvendig. Lås på kalesje er jo en dårlig vits, og døra inn til kabinen er 4mm tykk. Et spark, og den er pinneved. Sånn det er nå slipper jeg ihvertfall å begynne å reparere på båten. Egenandelen er såpass høy at det ikke vil lønne seg å bruke forsikringen på sånne "småting". Kommer til å ta med alt av verdi hjem etter hver tur heretter, men kommer ikke til å låse båten.

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

OK! Jeg låser alltid, så får de bare ødelegge om det er det de vil. Jeg har kun hatt folk ombord en gang, og da rotet de rundt ute under kalesjen men var ikke inne i kabinen siden den var låst. Irriterende men det var kun rotoet pluss en rift i kalesjen å ordne opp i. Men jeg synes ikke helt det kan kalles innbrudd når tyvene blir tatt mot med åpne dører. Derfor låser jeg både båten, bilen og dørene hjemme når jeg ikke er til stede selv. Forferdelig irriterende når slikt skjer da...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...