Jump to content

Overhalt/ny motor til plattgatter

Cartman

Recommended Posts

Hei, jeg har en 26 fot plattgatter med en eldre BB70, B 16 Penta motor i. den har nå begynt å bli vrang og jeg vurderer å bytte motor/gir til B18/B20 eller liknende evt. overhale det som står i. Er det noen som kjenner til seriøse steder man utfører/selger slikt? evt. i Sverige. Har sjekket Igebæk motor i kr. sand, men ønsker å sjekke litt til for å se prisnivået. Han skulle ha ca. 25.000 for en nybygd B20 uten gir.

Her må du helt klart sjekke litt, 25 000,- for en b20 er rein galskap spørr du meg, da skulle i så fall starter, dynamo, oljekjøler, kamaksel, manifold og sjøvannspumpe være klass nytt. (det var det kanskje?)

B20 kan en få rimelig, spørs litt hva du kan gjøre selv? Er noen feller å gå i med disse motorene, men det er det mange her inne som kan hjelpe deg med, akkurat ferdig med å restaurere en slik motor selv også.

Vet ikke om andre som gjør slik jobb jeg, men det er det kanskje andre som gjør her inne.

Lykke til!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...