Cartman Startet 19.August.2010 Del på Facebook Startet 19.August.2010 Hei, jeg har en 26 fot plattgatter med en eldre BB70, B 16 Penta motor i. den har nå begynt å bli vrang og jeg vurderer å bytte motor/gir til B18/B20 eller liknende evt. overhale det som står i. Er det noen som kjenner til seriøse steder man utfører/selger slikt? evt. i Sverige. Har sjekket Igebæk motor i kr. sand, men ønsker å sjekke litt til for å se prisnivået. Han skulle ha ca. 25.000 for en nybygd B20 uten gir. Sitér dette innlegget Link to post
volvo_penta_ Svart 19.August.2010 Del på Facebook Svart 19.August.2010 Her må du helt klart sjekke litt, 25 000,- for en b20 er rein galskap spørr du meg, da skulle i så fall starter, dynamo, oljekjøler, kamaksel, manifold og sjøvannspumpe være klass nytt. (det var det kanskje?) B20 kan en få rimelig, spørs litt hva du kan gjøre selv? Er noen feller å gå i med disse motorene, men det er det mange her inne som kan hjelpe deg med, akkurat ferdig med å restaurere en slik motor selv også. Vet ikke om andre som gjør slik jobb jeg, men det er det kanskje andre som gjør her inne. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Cartman Svart 20.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2010 Takker for info, jeg skal sjekke litt om det var nye deler. Mine mekaniske kunnskaper er dessverre ikke det beste i verden så tror jeg belager meg på å få noen til å gjøre det med mindre jeg skulle få mye tid til overs :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.