stkongsv Startet 19.August.2010 Del på Facebook Startet 19.August.2010 Heisan, Har tidligere i sommer kjøpt en 21 fot Nordkapp Comtesse med nyere Volvo Penta 4.3 GI motor. Her om dagen registrerte jeg at det har begynt å legge sjøvann ut fra impeller-pumpen. Vannet kom ut i underkant v/reimhjulet, med det resultat at jeg nå har saltvann over hele motorrommet. Flotte greier... Har skrudd av impeller-huset, og man ser på bildet med pilene hvor vannet kom fra. Er det noen som har erfaringer med om det er verdt arbeidet å ta ut og reparere reimhjulet / bytte ut simmerringer eller er det bare å bite i det sure eplet å bestille flett ny pumpe fra Volvo til 4000kr? Mvh, Stian Sitér dette innlegget Link to post
stkongsv Svart 21.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2010 Får vel svare på mitt eget spørsmål tilfelle andre kommer borti samme problemet... Rengjorde så godt jeg fikk til, og byttet ut simmerringen (#5 på skissen) og det ser ut til å ha løst problemet. Så da ble det heldigvis ikke så dyrt som jeg fryktet :-) Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 22.August.2010 Del på Facebook Svart 22.August.2010 Dog var 4000,- i forhold til mange andre VP deler ikke så galt. Sitér dette innlegget Link to post
Skjærgårdsjeppen Svart 23.August.2010 Del på Facebook Svart 23.August.2010 jeg har nesten samme oppsettning men har en nordkapp 22 king med ny 4,3l 190 hk, MSD elektronisk tenning i år og eldre 280 drev (1:61). Jeg har slitt litt med å finne riktig type propell til denne, vet ikke hva som står på den nå for det er ikke innpreget noe på den. Jeg klarer bare ca 3900-4000rpm og maks 25knop. Etter boken skulle jeg hatt maks turtall på 4800rpm. har fått et tips om 15x17 men har ikke fått testet det ennå. Hvilken oppsettning har du? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.