Jump to content

Sjøvannspumpe til Volvo Penta V6 - reparere eller kjøpe ny?

stkongsv

Recommended Posts

Heisan,

Har tidligere i sommer kjøpt en 21 fot Nordkapp Comtesse med nyere Volvo Penta 4.3 GI motor. Her om dagen registrerte jeg at det har begynt å legge sjøvann ut fra impeller-pumpen. Vannet kom ut i underkant v/reimhjulet, med det resultat at jeg nå har saltvann over hele motorrommet. Flotte greier... Har skrudd av impeller-huset, og man ser på bildet med pilene hvor vannet kom fra. Er det noen som har erfaringer med om det er verdt arbeidet å ta ut og reparere reimhjulet / bytte ut simmerringer eller er det bare å bite i det sure eplet å bestille flett ny pumpe fra Volvo til 4000kr?

pumpe_bilde.jpg

pumpe_skisse.jpg

Mvh,

Stian

jeg har nesten samme oppsettning men har en nordkapp 22 king med ny 4,3l 190 hk, MSD elektronisk tenning i år og eldre 280 drev (1:61). Jeg har slitt litt med å finne riktig type propell til denne, vet ikke hva som står på den nå for det er ikke innpreget noe på den. Jeg klarer bare ca 3900-4000rpm og maks 25knop. Etter boken skulle jeg hatt maks turtall på 4800rpm. har fått et tips om 15x17 men har ikke fått testet det ennå. Hvilken oppsettning har du?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...