Rune2222 Startet 20.August.2010 Del på Facebook Startet 20.August.2010 Lurer på hva som er ombord i de fleste fritidsbåter? Redningsvest eller flytevest. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 20.August.2010 Del på Facebook Svart 20.August.2010 Har både automatvester og seilervester. Alltid flere totalt enn antall folk ombord. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Lars H. Svart 20.August.2010 Del på Facebook Svart 20.August.2010 (redigert) Vi er max to personer ombord og har to redningsvester som vi aldri har brukt, men som er lett tilgjengelig. I tillegg har vi en seilorvest og en flytejakke. Sailorvesten bruker jeg når jeg sent på høsten i oktober er alene ombord. Da tar jeg den på meg når jeg nærmer meg en havn der jeg må ut på dekk for å ordne tauverk og fendere. Ellers bruker vi ikke noe slikt. Vi har motorbåt og beveger oss ikke ute på dekk eller dollboard under fart. Lars H. Redigert 20.August.2010 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Erling P Svart 20.August.2010 Del på Facebook Svart 20.August.2010 Jeg har 6 stk redningsvester ombord.3 av de er barnestørelse Bruker alltid vest. Jeg er i båt hele året og mest av tiden alene. Sitér dette innlegget Link to post
Tintin Svart 20.August.2010 Del på Facebook Svart 20.August.2010 (redigert) Tre oppblåsbare redningsvester, to seilervester, og så mange barnevester som det måtte være unger til. De siste tas med ved behov. Vestene er på så lenge man er ombord. Redigert 20.August.2010 av Tintin (see edit history) Sitér dette innlegget Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter. Link to post
Mulligan Svart 20.August.2010 Del på Facebook Svart 20.August.2010 (redigert) Fire seilvester og tre flytedresser. Og sele med line rundt hele dekket og ring i sittebrønnen. Automatiske enkeltkammervester kommer ikke ombord i min båt. Redigert 20.August.2010 av Mulligan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 20.August.2010 Del på Facebook Svart 20.August.2010 Har 10 redningsvester ombord lett tilgjengelig. Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
knetrom Svart 20.August.2010 Del på Facebook Svart 20.August.2010 Har 5 flytevester og 1 oppblåsbar redningsvest ombord, har plass til 5 i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 20.August.2010 Del på Facebook Svart 20.August.2010 LarsH... Røyker du igjen ??? Vi følger med ! FY ! ;-) Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 20.August.2010 Del på Facebook Svart 20.August.2010 6 stk. oppblåsbare og 2-4 seilervester. De som ikke har vesten på til enhver tid får heller ikke værra med, med mindre det er blikkstille og vi er godt innaskjærs da. Liten båt ser du Bruker alltid vest når jeg er alene i båten. Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Salt Svart 20.August.2010 Del på Facebook Svart 20.August.2010 Vi bruker alltid automatvest undervegs når vi er i cockpit (eller på dekk); har dessuten to seilervester til ombord, og tar med flere hjemmefra hvis vi skal på tur med flere som ikke har med sjøl. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
andersb Svart 20.August.2010 Del på Facebook Svart 20.August.2010 jeg har alltid på automatisk oppblåsbar vest, om man først går på grunn, treffer noe osv vil jeg ikke bruke tid på å lete etter vester, kjører også vest-påbud på alle som skal være med i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Rune2222 Svart 20.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2010 Tenker på "egenskapene" til "redningsvesten". Snur en bevistløs person på ryggen og skal holde ansiktet over vannet. Er dette nødvendig sikkerhetsutstyr på en fritidsbåt eller holder det med flytevest uten disse egenskapene? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 20.August.2010 Del på Facebook Svart 20.August.2010 3 voksenstørrelse oppustelige veste 1 barnestørrelse do. 4 voksenstørrelse alm. svømmeveste (type Helly Hansen) 1 voksenstørrelse redningsvest med krave 2 barnestørrelse do. 2 hundeveste... Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 20.August.2010 Del på Facebook Svart 20.August.2010 Redningsvester til begge ungene, tre flytevester i ulike størrelser til evt. gjester (sjelden...) og automatiske til oss voksne. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Bitteliten Svart 20.August.2010 Del på Facebook Svart 20.August.2010 7 oppblåsbare er det vel til sammen 1 seilvest 2 redningsvester til barn 1 til hund 3 vannsportvester 4 redningsrakter. Så vi holder oss så vidt flytende ... Sitér dette innlegget Link to post
Xtian Svart 20.August.2010 Del på Facebook Svart 20.August.2010 Tenker på "egenskapene" til "redningsvesten". Snur en bevistløs person på ryggen og skal holde ansiktet over vannet. Er dette nødvendig sikkerhetsutstyr på en fritidsbåt eller holder det med flytevest uten disse egenskapene? Kommer an på. Vil vel mene at det holder med enkel flytevest for svømmedyktige personer. I joller (særlig seiljoller), kanoer, kajakker o.l. vil jeg mene flyteplagg som seilvest el.l. som er god å bevege seg i også i vannet faktisk er det sikreste, for da blir det lettere å rette opp hvis man kullseiler og lettere å komme seg opp hvis man faller uti. Sjansen for å bli slått bevisstløs anser jeg som svært liten i disse båtene. I store seilbåter tror jeg oppblåsbar rednigsvest er sikrest for her kan man i værste fall bli slått bevistløs og overbord av bommen. På den annen side ville jeg foretrukket seilervest (for svømmedyktige) fremfor gammeldags oransje redningsvest, da rednigsvesten blir klønete å bevege seg rundt i, og kan øke faren for å dette overbord. Christian 8-) Sitér dette innlegget Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.