Jump to content

"Flexslange" i drivstoffkasse - Maxi 77


bjornas

Recommended Posts

Den nyinnkjøpte Maxi 77'en min tok inn ganske mye vann under ganske skarp seiling her om dagen... :sad:

 

Jeg antar foreløpig at det har sammenheng med at den "kassa" der bensintanken oppbevares, fylles med vann pga hull i skroget (gammel motorbrakettfeste). Så har vannet funnet veien gjennom en slags "flexslange" som har sprukket. Denne "flexslangen" går fra dørken og opp til plasten rett under rekka, omtrent der de lommene på siden av cockpit'en er. Jeg kan ikke se innfestingen på toppen.

 

Jeg vet ikke hva slags funksjon denne slangen har (det er en tilsvarende en på motsatt side). Kan det ha noe med lufting av det rommet som innenbordsmotoren ville vært montert i? Jeg kan imidlertid ikke skjønne hva hvor luftingen evt går ut fra båten. Noen som har noen tips?

 

Men viktigst: Hvor kan man få tak i slike flexslanger? Det er ganske grov dimensjon, rundt 5 cm diameter, men ikke spesielt kraftig materiale.

 

Alle tips mottas med takk.

SRC 2010 - LE 8550

D5L 2012

D5LA 2013

LRC 2014

Link to post
Share on other sites

Men viktigst: Hvor kan man få tak i slike flexslanger? Det er ganske grov dimensjon, rundt 5 cm diameter, men ikke spesielt kraftig materiale.

 

De fleste TESS avdelinger har et rikholdig utvalg av slike slanger.

 

nettbutikken finner du bilder, info og pris.

 

 

Kanskje denne passer?

"Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil."
Bertrand Russel

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...