bliss X Startet 15.September.2004 Del på Facebook Startet 15.September.2004 Syvert gjorde en fremdragende innsats i dette programmet. Marinaen som hadde ansvaret burde være en god kandidat til baatplassens svarteliste Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Marwin Svart 15.September.2004 Del på Facebook Svart 15.September.2004 Helt enig! Men jeg syntes Vesta tok seg fint inn igjen etter "tabben"! La seg helt flate. BRA. Men hadde det vært mindre diskusjon hvis båteieren hadde hatt kasko? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post Share on other sites More sharing options...
Baltic Svart 16.September.2004 Del på Facebook Svart 16.September.2004 Syvert gjorde en fremdragende innsats i dette programmet. Marinaen som hadde ansvaret burde være en god kandidat til baatplassens svarteliste Hva var det som skjedde? Fikk desverre ikke med meg dette programmet... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SveinHa Svart 16.September.2004 Del på Facebook Svart 16.September.2004 Men hadde det vært mindre diskusjon hvis båteieren hadde hatt kasko?Ja. Da får båteieren sin skade dekket og krangelen kommer evt i etterkant. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post Share on other sites More sharing options...
jat Svart 16.September.2004 Del på Facebook Svart 16.September.2004 Syvert gjorde en fremdragende innsats i dette programmet. Marinaen som hadde ansvaret burde være en god kandidat til baatplassens svarteliste Har selv hatt 2 forskjellige båter (1 sesong hver) på Osco Marine uten noen negative erfaringer. De er dyrest her i distriktet og det er derfor ofte mulig å få plass på kort varsel.Men de har vel ikke det beste ryktet. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
GOE Svart 16.September.2004 Del på Facebook Svart 16.September.2004 Det kan selvfølgelig skje uhell når båter ligger i opplag. Det som man må legge merke til er jo at det faktisk skjedde et uhell i forkant av denne episoden også. Vi får håpe at Osco Marine nå har lært og bruker riktig antall støtter på båter i opplag. Synes også ar Syvert gjorde en god opptreden i innslaget. Det mest triste med denne hendelsen er hvordan forsikringsselskapet forsøker å unngå å ta ansvar, det er faktisk ganske skremmende. Heldigvis hørtes det ut som om denne saken løste seg, men hva hadde skjedd om TV 2 ikke hadde tatt opp dette med forsikringsselskapet? Sitér dette innlegget Aldri en dag uten båt. Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret Link to post Share on other sites More sharing options...
bliss X Svart 16.September.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.September.2004 , men hva hadde skjedd om TV 2 ikke hadde tatt opp dette med forsikringsselskapet? Det var vel kanskje Syverts klare bevisførsel på hvilke feil som var begått, både mhp saksbehandling og mhp måten båten var støttet opp på som gjorde utslaget (tror jeg). men det er Osco Marines opptreden her som gjorde meg fly forbannet. I steden for å la dette bli en sak direkte mellom marinaens forsikringsselskap og den uskyldige båteieren burde de selvfølgelig tatt seg av saken selv. Snakk om elendig kundehåndtering ! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
kew Svart 16.September.2004 Del på Facebook Svart 16.September.2004 Honnør til Syvert for innsatsen. Heldigvis hørtes det ut som om denne saken løste seg, men hva hadde skjedd om TV 2 ikke hadde tatt opp dette med forsikringsselskapet? Det sier seg vel selv. Tankekorset er at saken må "brettes ut" for det ganske land før forsikringsselskapene er villige til å innrømme skyld og åpne lommeboka. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Syvert Svart 16.September.2004 Del på Facebook Svart 16.September.2004 Men hadde det vært mindre diskusjon hvis båteieren hadde hatt kasko?Hei! Takk for oppmuntrende kommentarer, folkens! Du tar opp et interessant problem, Marwin. Skaden ville uansett blitt dekket av en kaskoforsikring, men hva med egenandelen? Den må båteieren betale selv uansett. Derfor burde vel en marinas ansvarsforsikring dekket også egenandelen til den andre båten som fikk skaden sin dekket over egen kaskoforsikring. Hilsen Syvert Sitér dette innlegget knbf.no For et bedre båtliv for alle" Link to post Share on other sites More sharing options...
Slagskibet Svart 16.September.2004 Del på Facebook Svart 16.September.2004 Det er idiotisk at en må stå frem på TV eller i aviser for å få det en har rett på. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Arvid_A Svart 16.September.2004 Del på Facebook Svart 16.September.2004 Skaden ville uansett blitt dekket av en kaskoforsikring, men hva med egenandelen? Den må båteieren betale selv uansett. Derfor burde vel en marinas ansvarsforsikring dekket også egenandelen til den andre båten som fikk skaden sin dekket over egen kaskoforsikring. Er det virkelig slik i denne delen av forsikringsverdenen, at uansett om en slik skade dekkes av marinaens eller båteierens forsikring, så må båteieren ut med egenandel? - eller misforstår jeg deg, Syvert? Forutsetningen for at marinaens forsikring skal måtte dekke dette, er vel at ansvaret tilligger marinaen - og dermed bør vel båteieren holdes både skades- og "egenandelsløs"? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Syvert Svart 16.September.2004 Del på Facebook Svart 16.September.2004 Forutsetningen for at marinaens forsikring skal måtte dekke dette, er vel at ansvaret tilligger marinaen - og dermed bør vel båteieren holdes både skades- og "egenandelsløs"?Hei Arvid_A Jeg er selvfølgelig enig med deg, men hvis man ønsker å få dekket egenandelen må båteieren selv ta dette opp med marinaen eller dens forsikringsselskap. Jeg har en følelse av at de fleste betaler egenandelen sin selv fordi de ikke vet om dette eller fordi de ikke vil ha en "krangel" med marinaen for å få tilbake egenandelen. Noen som har erfaringer med dette? Hilsen Syvert Sitér dette innlegget knbf.no For et bedre båtliv for alle" Link to post Share on other sites More sharing options...
Astor Svart 16.September.2004 Del på Facebook Svart 16.September.2004 Har sagt takk og farvel til Vesta. Norske Sjø er mitt nye selskap for båtforsikring.! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post Share on other sites More sharing options...
Fenix Svart 16.September.2004 Del på Facebook Svart 16.September.2004 Hva var det som skjedde? Fikk desverre ikke med meg dette programmet... Fikk heller ikke med meg hva som er kjernen i denne historien. Noen som kan gi en kort oppsummering? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Marwin Svart 16.September.2004 Del på Facebook Svart 16.September.2004 Denne debatten fikk meg til å tenke litt... Jeg låner ut en liten del av eiendommen min til et herværende båtfirma, for vinterlagring av småbåter, utendørs.... Firmaet bringer og henter båter, selv om jeg ikke er hjemme, og sørger for støtter, presenninger osv. Jeg har presissert ovenfor firmaet at JEG ikke vil ha noe ansvar for disse båtene, men jeg fjerner snø fra båtene ved store snøfall, og har montert overvåkingsutstyr for området. Ved noen få tilfeller har jeg stillt opp når uvedkommende har kommet for å "se" på båtene :nono: (de trodde at dette var utstilling for salg...). "Tusenkronersspørsmålet" JEG stiller meg i dag er: KAN jeg bli stillt til ansvar HVIS båt eller utstyr blir ødelagt eller stjålet? Med orkanen fra -92 enda i friskt minne, hva skjer hvis et av MINE trær faller over en båt?? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post Share on other sites More sharing options...
Marwin Svart 16.September.2004 Del på Facebook Svart 16.September.2004 Fikk heller ikke med meg hva som er kjernen i denne historien. Noen som kan gi en kort oppsummering?Fikk bare med meg siste del: To seilbåter sto til lagring hos Osco Marine; To sidestøtter på hver side. TO ganger veltet den ene båten over den andre pga. vind, (18m/sec.) første gang med minimale skader, andre gang med med skade på 50.000 kr. Den skadelidte ble sendt flere ganger (kasteball) mellom forsikringselskap (Vesta) og Osco Marine (uthalingstaktikk). Den skadelidte var resurssterk og gav seg ikke. TV2-hjelper-deg kom inn i bildet, Osco Marine nektet å stille, Vesta-sjef stillte med blomsterbukett, la seg helt flat og lovet å ordne opp. Syvert ble også intervjuet. Etter "boka" skulle det være mange flere støtter på båtene OG den "Force majore" som Vesta påberopte seg, holdt ikke; Det måtte være minst 21m/sec vind for at så kunne tilfredsstilles (slik JEG oppfattet det). Ingen av dem hadde kasco, slik jeg oppfattet det. Alt endte godt til slutt...Har sjøl Vesta, og er rimelig godt fornøy med dem; HAR kasco.... (Håper jeg fikk med meg det meste) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post Share on other sites More sharing options...
bliss X Svart 16.September.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.September.2004 Ja det var en grei oppsummering. Bare ta med at dette med vesta gjelder den forskirngen som marinaen har, og ikke båteierens forsikringer. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Syvert Svart 16.September.2004 Del på Facebook Svart 16.September.2004 "Tusenkronersspørsmålet" JEG stiller meg i dag er: KAN jeg bli stillt til ansvar HVIS båt eller utstyr blir ødelagt eller stjålet? Med orkanen fra -92 enda i friskt minne, hva skjer hvis et av MINE trær faller over en båt?? Hei Marwin Jeg tror du kan slappe av. Som grunneier leier du bare ut grunnen. Det er firmaet som tar betalt for å besørge opplaget som påtar seg ansvaret for båten og som bør forsikre seg mot å komme i et ansvarsforhold tilsvarende denne saken. Båtforeninger som kun leier ut grunnareale til oppstilling av båter vil heller ikke kome i et slikt ansvarsforhold som marinaer som tar betalt for å besørge opplaget. Uansett er det klokt å ta kontakt med en jurist (jeg er ikke jurist!) for å avklare et eventuelt ansvarsforhold på forhånd. For båteierne komme vi ikke utenom aty en kaskoforsikring er det eneste fornuftige for en båt med en viss verdi. Hilsen Syvert P.S. Jeg drar på møte i European Boating Association i morgen og er ikke tilbake før søndag kveld. Jeg er derfor forhindret fra å svare på eventuelle innlegg før jeg er tilbake i kongeriket. D.S. Sitér dette innlegget knbf.no For et bedre båtliv for alle" Link to post Share on other sites More sharing options...
Fenix Svart 16.September.2004 Del på Facebook Svart 16.September.2004 Ja det var en grei oppsummering. Bare ta med at dette med vesta gjelder den forskirngen som marinaen har, og ikke båteierens forsikringer. Minner meg om en kamerat som fikk båten sin løftet inn på opplagstomta. Mens båten svevde der oppe, spurte han om slipp-eierne hadde forsikring, og fikk til svar: -Nei, men det har du! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
kes Svart 16.September.2004 Del på Facebook Svart 16.September.2004 Jeg synes både Osco og Vesta slapp billig fra dette. Jeg tror jeg hadde sendt regning for medgått tid til saksbehandling, tort og svie samt kompensasjon for manglende bruk av båten gjennom hele sesongen. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.