Jump to content

Kjøleskap høyde - noen under 53cm?

Å i sava

Recommended Posts

Lurer på å få satt inn et kjølskap i min SP 655. Det mulige skapet i denne er bare 49cm høyt innvendig og ser at "alle" kjøleskap er 53cm eller høyere. Finnes det noen som er ned mot 49cm?

Har vurdert å innrede skapet men synes dette blir så hjemmelaget og liker de små hyllene som er i et vanlig kjøleskap.

Et alternativ er å strippe et brukt kjøleskap og beskjære innredningen/isolasjon så det passer i skapet i båten og gå for ny kompressor og kjøledel.

Hadde egentlig planer om å lage kjøleboks i en benk men etter et par overnattinger i båten ser jeg at dette er et dårlig alterativ. Ble mye kaving med puter og at andre i båten måtte flytte på seg så "ned i benk" løsning har jeg slått fra meg.

Tips mottaes med takk. :)

Farco; Så det var et her som kunne passe i høyden men bredde var det verre med... er usikker på om dette er 12v. Ser ut som hotellrom-sak.

Pathfinder; Ja tenkte som sagt på det men jeg vil ha en skikkelig innredning som ser penere ut enn glatte flater som gjerne det blir med hjemmelaget.

Finnes det innredning å få kjøpt?

For ordens skyld: 40,5x49x43 (BxHxD). Jeg kan skjære gjennom innerliningen og øke dybden med 18-19cm.

Jeg har en del begrensinger pga passersjersetet som er montert oppå dette skapet. Jeg kan nok øke dette litt men kommer da i konflikt med den utrekkbare "kokeapp- og vask-platen".

Er mulig å bygge om hele opplegget men er redd for å ødelegge "linjene" inne i båten...

Idéer mottas med takk.

Redigert av Å i sava (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...