Jump to content

Tenfjord styrsystem


Guest Ole_Svensk

Recommended Posts

Guest Ole_Svensk

Hej på er!

 

Undrar bara om det finns någon som är lite kunnig på hydrauliska styrsystem? Jag har då en tenfjord som sitter i min Joda8100 och det känns som om den "släpper igenom" lite, jag menar att jag kan vrida ratten sakta åt barbord eller styrbord utan att rodret ger utslag ocg dessutom så är det inte stopp vid ändlägena. är det någon snäll människa som vill ge mig lite råd?

 

Ha en bra dag

Ole

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Kan det være så enkelt at du har for lite olje på. Da vil du nemlig etter hvert få luft inn i systemet og resultatet vil bli slik du beskriver det. Er det slik at du har for lavt olje nivå så må du sjekke om det finnes en lekkasje et eller annet sted.

 

Tett lekkasjen og etter fyll med olje for så å lufte systemet.

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde en ny Tenfjord Junior for en del år siden og den oppførte seg slik du beskriver. Ved å legge litt press på rattet i en eller annen retning vil rattet sakte bevege seg. Tror ikke dette er noen feil og det har jo heller ingen praktisk betydning.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Guest Ole_Svensk

Hmmm......  jag skall kolla om det är olja som fattas, jag har sett att det kan gå i några centiliter, men jag har inte känt av att den liksom "släpper" som jag trodde den kunde göra när det var för lite olja i,  jag var lite rädd för att få ett svar som Svein har beskrivit, för jag tycker inte om att den uppför sig så, jobbig när man kör långa och raka sträckor. Är det någon mer som har erfarenhet av detta "problem"? Tack för svaren Svein o Lin!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...