Fanta Startet 24.August.2010 Del på Facebook Startet 24.August.2010 Jeg har båten på land en kort tid for rep. av skade. Den var betydelig grodd, og bunnstoffet er i dårlig forfatning. Tenker derfor å slipe ned og påføre primer og bunnstoff til våren. Problemet er imidlertid at jeg skal ligge ute i vinter, og jeg forstår at båten må være tørr før påføring av 2 komponent primer. Noen som har erfaring med hvor legge den normalt må ligge på land for tørk?. Hvorledes er det dersom man bruker "vanlig" primer, dvs ikke 2. komponent. Kan man da ta opp båten, slipe ned, påføre primer/bunnstoff og sjøsette igjen får dager senere? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 24.August.2010 Del på Facebook Svart 24.August.2010 (redigert) Du har en lei problemstilling her, Fanta.. ! Jeg ville nok ha latt båten få vinteren på seg til å tørke på land før jeg la på noen strøk med 2-komponent primer til våren ! Det kan være fuktighet i glassfiberen som i værset fall kan forårsake plastpest om du ikke får den ut før du tetter med primer ! Men hvor lenge er det siden siste priming ? Du har en altfor flott båt til å slurve med det der ;-) Redigert 24.August.2010 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.