Jump to content

hvor ble de av? Norske tilhenger produsenter.


jansentry

Recommended Posts

  • 9 måneder senere...

Jeg har et eksemplar, men ikke i sin beste stand.

Trenger å skifte 3 av 4 hjul"staver" og ellers viser tegn til dårlig lagring.

Men i bruk...

 

vet ikke om jeg skal fikse den opp eller kjøpe en nyere på finn.

Har du en annen henger, kan vi godt bytte ?

 

MVH

Eirik M L

eirikmortensen@hotmail.com

Link to post
Share on other sites

Mjørud har ikke produsert hengere på 20 år. Bedriften driver idag bare med offshorerelatert produksjon. De "store" hengerfabrikkene får stort sett sine hengere sveiset i østeuropa, og blir montert her. Det finns fortsatt igjen en helnorsk hengerfabrikk...S. Busterud Tilhengerfabrikk i Trøgstad, som er kjent for sin kvalitet..

Link to post
Share on other sites

Pratet for en tid tilbake med en kjenning som var medeier i et firma som bygde hengere. De ga opp fordi produksjonskostnadene ble for store. I dag må man være storprodusent for å få lave priser på akslinger og annet utstyr som må kjøpes fra leverandører. I framtiden vil vi derfor oppleve at vi får noen få men store produsenter.

Link to post
Share on other sites

Jeg var via mitt firma norges største leverandør av winsjer til båthengerfabrikkene, solgte 1000-1200 i året. Etterhvert forsvant dette på grunn av at produsentene kjøper alt til hengerene fra polen/baltikum og det er kun montering som foregår i Norge. Vi har fortsatt et antall winsjer igjen som det begynner å gro "mose" på , så hvis noen er ute etter en billig winsj eller to så send IM

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...