omh1 Startet 24.August.2010 Del på Facebook Startet 24.August.2010 Hei Jeg har en enkel badeplattform i glassfiber på min båt. Vurderer å legge "teaketterligning" på den. Men så var det en venn som sa - hvorfor ikke legge på vanlig våtromsbelegg (teaketterligning). ja hvorfor ikke? Er det noen som har prøvd? Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 24.August.2010 Del på Facebook Svart 24.August.2010 Hvorfor ikke bare droppe belegget å legge teaketterligning? Hvis båten er litt lurvete fra før av så er det kansje ikke så nøye... Sitér dette innlegget Link to post
omh1 Svart 25.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.August.2010 hei Ser for meg at det er lettere å klippe til og legge et helt vinylbelegg (vannfast) i et stykke kontra og lime (nate?) på teaketterligning spesielt laget for båt. ER det virkelig ingen der ute som har prøvd dette? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 25.August.2010 Del på Facebook Svart 25.August.2010 Nei, hvorfor skulle man prøve noe slikt? Man ender opp med en spinnglatt og farlig badeplattform som ser lite pen ut, og det er det vel neppe noen som ønsker? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
JRhansen Svart 25.August.2010 Del på Facebook Svart 25.August.2010 dette koster såpass lite så det er da bare og prøve...klipp og lim..funker det ikke så riv det av og prøv noe annet Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/index.php/topic/56112-prosjekt-myra-21/ Link to post
Birchwood 320 Svart 25.August.2010 Del på Facebook Svart 25.August.2010 Det der kjem t å gå galt. Blir såpeglatt og farlig. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
TB2855 Svart 25.August.2010 Del på Facebook Svart 25.August.2010 (redigert) Hvilket type mønster skal du ha? Fliser eller blomster? Kan ikke å huske å ha sett eit baderomsbelegg med teak mønster. Redigert 25.August.2010 av TB2855 (see edit history) Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
olpi Svart 25.August.2010 Del på Facebook Svart 25.August.2010 Kan vel legge fliser vel. Blir mer ekslusivt det.... . Sitér dette innlegget Link to post
christensenleif@msn.com Svart 25.August.2010 Del på Facebook Svart 25.August.2010 hva med et dusjkabinett mens du likevel er igang? mvh Leif Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 25.August.2010 Del på Facebook Svart 25.August.2010 Vil ikke anbefale deg og legge noe slikt bakpå plattformen.. Litt vann, og det blir såpeglatt, og ender tilslutt med skade.... Legg treverk! Teak er dyrt, så vist det ikke er en luksus båt du har, men bare en helt enkel familie/fiske båt, så ville jeg valgt teak etterligning Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
POL Svart 25.August.2010 Del på Facebook Svart 25.August.2010 Belegget ville falme ganske snart på grunn av UV stråling fra sola og påvirkning av sjøvann og dermed fort ødelagt. Frarådes. mvh Pol Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 25.August.2010 Del på Facebook Svart 25.August.2010 Vil nok falme som sagt over her. Alle som trur det blir glattere en teak trenger du ikkje ta hensyn til, våtromsbelegg fåes med antiskli. Men om du får våtromsbelegg med teakmønster veit eg ikkje. Kunne vert verdt eit forsøk, men om det må av igjenn så vil eg tru du sitter med ein del limrester på badeplattformen. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
rag Svart 25.August.2010 Del på Facebook Svart 25.August.2010 Hei Enig med siste innlegg. Og ikke bry deg om alle de som sier at teak er det eneste som er godt nok for båt. De samme personene, inkludert meg, har båt av kunstfiber. Prøv det, og fortell oss med bilder hvordan det ble, det koster ikke mye. Det finnes mange sklisikre belegg som legges i dusjene på skoler og lignende, men om du får dem med teakmønster er usikkert. Hvis det ikke blir en suksess, så blir det igjen noen limrester som kan ta noe tid å fjerne, men det blir jo det med mislykket teak eller teaketterligning også. Lykke til. Ragnar Sitér dette innlegget Link to post
omh1 Svart 27.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.August.2010 hei takk for alle (mer eller mindre) morsomme innlegg. Dusj blir det på plattformen (men ikke kabinett).... Foreløpig står støp av badeplattform for tur. Vi får se hvordan plattformen ser ut mht finish når den kommer ut av formen. Jobben blir ikke startet på før om noen uker, så tiden vil vise. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.