Eureka Startet 25.August.2010 Del på Facebook Startet 25.August.2010 Kongeskipet og Dronningen er på Sunnmøre i disse dager. I natt skal skipet ha ligge for anker i Stettefjorden, nord for Ålesund. Men jeg kan ikke finne det på AIS'en på nett. Har veldig lyst til å dra ut å se båten og knipse noen bilder til 2010-albumet. Har kongeskipet en tradisjon til å gå uten AIS, eller skru den av når de ligger for anker for å unngå oppmerksomhet? Sitér dette innlegget Link to post
Kvakk Svart 25.August.2010 Del på Facebook Svart 25.August.2010 Kongeskipet er et militært fartøy, de gjør derfor akkurat som de vil med sin AIS sender! Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 25.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.August.2010 hmm , det var det jeg "fryktet". Da blir det ut og tråle fjorden :) Men litt dårlig gjort er det jo. Er det ikke noen som kan se Kongeskipet fra stuevinduet eller kontorvinduet sitt i skrivende stund? Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 25.August.2010 Del på Facebook Svart 25.August.2010 Kongeskipet brukte sist ais 21.08, da lå den utenfor brønnøy. Ser at KV Nord er i nærheten av Ålesund, kan jo hende at de følger nært på kongeskipet. Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Eureka Svart 25.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.August.2010 Ja, KV Njord ligger midtfjords i Aspevågen ifølge AIS. Men Njord ligger forsåvidt ofte her.. Jeg får ta meg en tur ut og se :) Sitér dette innlegget Link to post
Orca74 Svart 26.August.2010 Del på Facebook Svart 26.August.2010 Er nok et spørsmål om sikkerhet. AIS er et glimrende verktøy for terrorister som nå med enkelt utstyr vet nøyaktig hvor hver eneste kjemikalietanker i hele verden befinner seg til enhver tid. Er også helt fortreffelig i bruk for de som ønsker å gjøre karriere som pirat. Sitér dette innlegget Link to post
Klypa Svart 26.August.2010 Del på Facebook Svart 26.August.2010 Kor hen kan man finne AIS?? Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 26.August.2010 Del på Facebook Svart 26.August.2010 F.eks. marinetraffic.com/ais Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.