Sisjord Startet 25.August.2010 Link til dette innlegget Startet 25.August.2010 Hei, tok båtførerprøven i mai, besto betalte det jeg skulle, sendte inn bilde med medfølgende papirer. Har fortsatt ikke hørt eller sett noen ting. hva er dette for noe tull?? noen med samme erfaring? tok dette på livredd.no og hadde eksamen hos Ivar Tronsmo i Øvre Vollgate 15, oslo. legger ikke skyld på Ivar da dette går mellom flere ledd som Norsk Test og en som bor i Son. har sendt mail til norsk test men uten å få noe svar. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 25.August.2010 Link til dette innlegget Svart 25.August.2010 Jeg antar du er over 16? Du skriver ikke noe om alder, men KS22 er ikke en typisk ungdomsbåt. Grunnen til at jeg tar opp alder er at guttungen besto eksamen for flere måneder siden. Han fyller 16 år i dag, og mottok "lappen" i posten først i går. Eneste grunn jeg vet om som gjør at det drøyer. På "Båter i sjøen" forrige år fikk jeg registret inn mitt gamle tatt på ungdomsskolen. Det nye fikk jeg i posten i løpet av en uke eller to, så Norsk Test reagerte da som forventet i det minste. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
beertrip Svart 25.August.2010 Link til dette innlegget Svart 25.August.2010 Hei Honduras Hadde du det gamle beviset med deg når du fikk dette fornyet? Spør fordi jeg og en kamerat tok også dette på ungdomsskolen ( i fiskeri og sjøfart som var valgfag) Men selvfølgelig så er det gamle beviset kommet bort (hos oss begge) og på skolen var det ikke noe register om hvem som hadde tatt dette (også kommet bort) Så er spørsmålet, finnes det et sentralt register over hvem som har tatt båtførerprøven? (fra tidenes morgen) i så fall,hvordan får jeg nytt ? Mvh Beertrip Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 25.August.2010 Link til dette innlegget Svart 25.August.2010 Mitt ungdomsskulebevis var også vekke. Tok kontakt med skulen, ein hjelpsom lærer der tok igjenn kontakt med han i distriktet som var "den lærde". Han hadde sitt eget register fra 80-tallet etter som eg forstod. Eg sendte han penger og passbilde i konvolutt, og bevis kom i posten etter nokre veker. Dette er vel 4 år siden nå, så eg fikk gamletypen som er bereknet på å ligge heime i ei tørr skuffe Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
andersb Svart 25.August.2010 Link til dette innlegget Svart 25.August.2010 jeg har slitt med norsk test i over 1 år, har jo hatt båtførerprøven i 12 år, men men de har fortsatt ikke klart å gi meg nytt kort, selv med dokumentasjon fra skolen i form av vitnemål + nytt bevis på at det var eksamen, likevel drøyer det. håpløst forbanna system er mitt inntrykk. men hey, er folka bak "datakortet" som forøvrig er en vits innen IT verden, når noen nevner det på CV'en sin hos oss går den rett i søpla. Sitér dette innlegget Link to post
Sisjord Svart 26.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 jeg er snart 30, så alder er det nok ikke. Er jo ingen som kan svare meg på noe... hva ska man tenke? svindel? har ikke lyst til å ta alt på nytt heller. Sitér dette innlegget Link to post
davincy Svart 14.September.2010 Link til dette innlegget Svart 14.September.2010 Hei Håper du har mottatt beviset nå? Fra mai til august er alt for lang tid. Det tar vanligvis 3 uker. Jeg er nesten sikker på at årsaken ligger hos Norsk Test som utsteder beviset. Har du fått noen forklaring på hvorfor det tok så lang tid? Noen ganger kan det være slik at passbildet ikke blir godkjent - men da bør du få beskjed. Ivar Sitér dette innlegget Link to post
lgboat Svart 14.September.2010 Link til dette innlegget Svart 14.September.2010 "..en som bor i Son".... hva er det for slags omvei? Høres ikke bra ut. Sensor skal sende direkte til Norsk Test. Jeg har selv hatt etpar som har purret på beviset, men en telefon til Norsk Test har avstedkommet bevis i posten omgående. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.