Jump to content

Båtførerprøven, useriøs aktør?

Sisjord

Recommended Posts

Hei, tok båtførerprøven i mai, besto betalte det jeg skulle, sendte inn bilde med medfølgende papirer. Har fortsatt ikke hørt eller sett noen ting. hva er dette for noe tull?? noen med samme erfaring?

tok dette på livredd.no og hadde eksamen hos Ivar Tronsmo i Øvre Vollgate 15, oslo.

legger ikke skyld på Ivar da dette går mellom flere ledd som Norsk Test og en som bor i Son. har sendt mail til norsk test men uten å få noe svar.

Jeg antar du er over 16? Du skriver ikke noe om alder, men KS22 er ikke en typisk ungdomsbåt.

Grunnen til at jeg tar opp alder er at guttungen besto eksamen for flere måneder siden. Han fyller 16 år i dag, og mottok "lappen" i posten først i går. Eneste grunn jeg vet om som gjør at det drøyer.

På "Båter i sjøen" forrige år fikk jeg registret inn mitt gamle tatt på ungdomsskolen. Det nye fikk jeg i posten i løpet av en uke eller to, så Norsk Test reagerte da som forventet i det minste.

Hei Honduras

Hadde du det gamle beviset med deg når du fikk dette fornyet?

Spør fordi jeg og en kamerat tok også dette på ungdomsskolen ( i fiskeri og sjøfart som var valgfag)

Men selvfølgelig så er det gamle beviset kommet bort (hos oss begge) og på skolen var det ikke noe register om hvem som hadde tatt dette (også kommet bort)

Så er spørsmålet, finnes det et sentralt register over hvem som har tatt båtførerprøven? (fra tidenes morgen)

i så fall,hvordan får jeg nytt ?

Mvh Beertrip

Mitt ungdomsskulebevis var også vekke. Tok kontakt med skulen, ein hjelpsom lærer der tok igjenn kontakt med han i distriktet som var "den lærde". Han hadde sitt eget register fra 80-tallet etter som eg forstod. Eg sendte han penger og passbilde i konvolutt, og bevis kom i posten etter nokre veker. Dette er vel 4 år siden nå, så eg fikk gamletypen som er bereknet på å ligge heime i ei tørr skuffe :sleep:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

jeg har slitt med norsk test i over 1 år, har jo hatt båtførerprøven i 12 år, men men de har fortsatt ikke klart å gi meg nytt kort, selv med dokumentasjon fra skolen i form av vitnemål + nytt bevis på at det var eksamen, likevel drøyer det.

håpløst forbanna system er mitt inntrykk.

men hey, er folka bak "datakortet" som forøvrig er en vits innen IT verden, når noen nevner det på CV'en sin hos oss går den rett i søpla.

• 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...