Lars Hansen Startet 25.August.2010 Link til dette innlegget Startet 25.August.2010 Hei, Er på utkikk etter servicemanual til VP seildrev fra 1982, tror det heter S120 Noen som vet hvor dette kan finnes? Mvh Lars Sitér dette innlegget Link to post
Atrox Svart 25.August.2010 Link til dette innlegget Svart 25.August.2010 S110 er vel forløperen, men tror de er ganske like. Manual til denne finner du her Om du ser på denne så finner du ett tilegg om hva forskjellene på de to drevene er. Om drevet ditt er koblet til en Volvo Penta motor så finner du mye bra info her Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 25.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.August.2010 Takk for de linkene, hjelper nok en del med boka for 110, men hadde noen funnet boka til 120-drevet så hadde det vært supert:-) Sitér dette innlegget Link to post
Kvakk Svart 25.August.2010 Link til dette innlegget Svart 25.August.2010 Jeg har verksteds manualen til 120 drevet, men desverre ikke elektronisk! Hva lurer du på, event kan jeg jo scanne inn de sidene du trenger! Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 26.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 Høres fint ut! De sidene jeg trenger mest, er det som omhandler demontering og montering av drevet, for å få byttet mansjetten. Synes det er litt rart at det er så vanskelig å finne den på nett, det meste annet er jo så lett å finne Kanskje jeg som er for dårlig til å google Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 26.August.2010 Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 -Ta av propellen. -Ta vekk kontrollkabler, diesel, kjølevann og eksos. -Legg en planke under motoren og kil opp slik at motoren hviler på planken. -Legg en planke slik at adapteret hviler på den. -Skru adapteret løs fra motoren. -Løsne de to forreste motorfestene. -Trekk motoren ca 40 cm. forover. -Løsne aktre motorfeste og klemringen. -Løft drevet inn i båten. -Ta vekk låsestreng under gearboksen og skru den løs fra drevleggen. -Løft gearboksen av drevleggen. Ikke mist chimsen som ligger imellom gear og legg. -Bytt mansjett. -Sett sammen i motsatt rekkefølge. Det følger manual med mansjetten når du kjøper den. Sitér dette innlegget Link to post
James1984 Svart 8.August.2011 Link til dette innlegget Svart 8.August.2011 Skulle gjerne hatt samme manual selv. Slitet med samme jobb akkurat nå! Det jeg lurer mest på er hvor mye som må løsnes. Skal gearboksen løsnes fra selve motoren f.eks.? Har løsnet alt av skruer, men den rikker seg ikke. Regner jo med at den skal av.. Sitér dette innlegget Link to post
eivindch Svart 8.August.2011 Link til dette innlegget Svart 8.August.2011 Du trenger ikke service-manualen for denne jobben. Beskrivelsen som følger med belgen er ganske god (jeg regner med at det er belgbytte som skal utføres). Jeg har noen bilder og en relativt utførlig beskrivelse jeg kan sende deg hvis du vil. Eivind Sitér dette innlegget Link to post
James1984 Svart 9.August.2011 Link til dette innlegget Svart 9.August.2011 Jeg fant ut av det. Fikk aldri løs drevet/girboksen fra motoren, så løsningen ble å dra opp motoren 20 cm (etter at jeg hadde løsnet det bakre motorfestet). Da fikk jeg dratt ut belg og jernring. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.