Max14 Startet 25.August.2010 Del på Facebook Startet 25.August.2010 Hei. Jeg er en gutt på 16 år som har lyst til å kjøpe en fin grei seilbåt. Det jeg er på utkikk etter er en grei regatta båt og turbåt. En båt jeg kan dra ut med venner, overnatte, langturseiling og sånt. Jeg har ikke så mye penger men noe som ligger fra 15000 til 30000, og mellom 22 fot til 29/30, men mimimum 4 soveplasser og som er stødig i en del sjø. Jeg liker veldig godt Albil exspres men den er ganske dyr. Båter jeg har sett på: Junker 22, det var litt for mye av en tur båt. Firling, de er greie, men jeg vil ha noe med litt bedere lystall. Triss, det er for mye kose båt, men den er veldig fin og ganske dyr. Summerwind, de er fine jeg liker ikke den standar gule fargen, men det er mye god plass og nokk sove plasser, men finner ikke noen med interiør som jeg liker. Jeg har seilt på min fars Grand Soleil i 10 år og seilt til Tyskland og over Nord sjøen, så jeg er ganske vant til tøft vær og røff sjø. Kunne jeg få noen tips til andre Regatta/Turbåter? Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 25.August.2010 Del på Facebook Svart 25.August.2010 Søker du på Junker 22 på forumet, eller leter opp tråder startet av meg finner du alt du trenger og enda mer om den båten. Men som du sier. Det er en turbåt. Men den er mye kraftigere og tryggere enn de fleste andre 22 fotere jeg har vært ombord i. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
CSL Svart 25.August.2010 Del på Facebook Svart 25.August.2010 Prutbar og kul liten båt som jeg tror passer fint til ditt bruk. Den ligger jo i Frognerkilen, ser du bor i Bærum så er jo ikke lange turen. Evt. drar jeg gjerne og tar en første titt for deg. Aner ikke hva detteer, ringe og få litt mer info kanskje? Kanskje denne? Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Junke Svart 26.August.2010 Del på Facebook Svart 26.August.2010 Hva med en maxi 77? (har ikke skjekket prisene) Sitér dette innlegget Link to post
Junke Svart 26.August.2010 Del på Facebook Svart 26.August.2010 Ser at 77 kanskje ligger litt i overkant på pris. Men det bør være mulig å prute på disse, særlig de med utenbords motor. Det ligger også noen maxi 68. f.eks denne: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=23269611 Den ser jo ganske grei ut. Sitér dette innlegget Link to post
Smurph Svart 26.August.2010 Del på Facebook Svart 26.August.2010 Litt i overkant av budsjettet ditt denne også, men Maxi Racer ble konstruert for å ta opp konkurransen med Express. Iflg sailguide.com skal visstnok Raceren seile i ringer rundt Expressen. Kult med flushdecker, selv om bokomforten seff blir deretter i en så liten båt. Men du kan du jo klare å stue 6 mennesker inn i den http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=23640596 Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
Stryder Svart 26.August.2010 Del på Facebook Svart 26.August.2010 Er enig i at Maxi 68 er en båt som burde passe ditt behov. Fant en som var veldig billig ikke langt unna deg: Link Vurderte selv å ta en titt på den. Sitér dette innlegget Link to post
Nonsense Svart 26.August.2010 Del på Facebook Svart 26.August.2010 Kanskje denne er prutbar. Har ikke seilet en slik selv, men en båt konstruert av Norlin seiler sjelden dårlig. En Albin Viggen er heller ikke dum. Ellers har det blitt solgt noen IW-26/Lill-Scampi billig i år, og det er en båt som seiler fint. Sitér dette innlegget Link to post
periss Svart 26.August.2010 Del på Facebook Svart 26.August.2010 Hei. Hade jeg vært i på din alder ville jeg sett på denne: Elvsrøm 717 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=22914343 Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Odmar Svart 26.August.2010 Del på Facebook Svart 26.August.2010 Helt klart 717, dette er en båt som ble laget forut for sin tid. Mange elegante løsninger; Elvstrøm og Kjærulf viste hva de drev med. Du får en båt som vil gjøre det godt på regattabanen sammtidig som muligheten til å dar på tur er tilstede. Ett cocpit trekk over bommen -- vips danseplass.. Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
Champagne Svart 26.August.2010 Del på Facebook Svart 26.August.2010 (redigert) Jeg tror jeg hadde kjøpt meg en Hallberg Rassy 26, en meget god sjø båt, og høy kvalitet på alt utstyr ombord. Dette er en båtkonstruksjon som flere har fint seilt jorda rundt med da den er ekstremt sjødyktig. Denne foreksempel: HR 26 ser fin ut, dersom du prøver å få denne for ca 150000-170000 så har du kvalitets båt i lang tid fremover som holder seg godt i pris uten masse uforutsette utgifter. Mvh Champagne Redigert 26.August.2010 av Champagne (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Junke Svart 26.August.2010 Del på Facebook Svart 26.August.2010 dersom du prøver å få denne for ca 150000-170000 så har du kvalitets båt i lang tid fremover som holder seg godt i pris uten masse uforutsette utgifter. Her har du vel telt en null for mye på budgettet som ble presentert Sitér dette innlegget Link to post
@ArneO Svart 26.August.2010 Del på Facebook Svart 26.August.2010 dersom du prøver å få denne for ca 150000-170000 så har du kvalitets båt i lang tid fremover Det er jo litt mer enn 15 - 30 000 Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
finnarne Svart 26.August.2010 Del på Facebook Svart 26.August.2010 .... Firling, de er greie, men jeg vil ha noe med litt bedere lystall. .... Firlingen er ikke så gal om du får ordentlige seil. I Speidergruppa kjøpte vi en med stor rullegenua. I tillegg kjøpte vi nytt storseil. Vi har hatt den oppe i over 6 knop på GPS på kryss bare for storseil (det var i tillegg det gamle, det blåste godt den dagen). På veien til sjøspeiderleiren i sommer seilte den fra de andre firlingene, den seilte ifra Bavaria 30 Cruiser, Gibsea 26 og Maxi77 Å få den opp i 6 knop for fulle seil er ikke noe problem. Mener at de har logget både 7.2 knop og mere i løpet av sommeren. Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
dhjerp Svart 26.August.2010 Del på Facebook Svart 26.August.2010 Som 19-åring og tidligere jolleseiler hadde jeg omtrent de samme målene som deg og kjøpte en Banner 28 som seilte fletta av det meste på tidlig 80-tallet. Den ligger nok for høyt fortsatt for deg, men en båt i samme gata er jo det en tenåring bør ha. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=23640596 Denne hadde jeg tenkt å foreslå også. Ligger antagelig i Bærum og er en morsom båt, men sikkert mindre komfort enn mange av de andre du ser på. Men, hvor mye komfort trenger du egentlig? Denne er (nesten) på størrelse med Banner'n jeg hadde og jeg var på lange seilferier med den. Sitér dette innlegget Link to post
tomeriks Svart 26.August.2010 Del på Facebook Svart 26.August.2010 (redigert) http://www.blocket.se/alvsborg/Maxi_68_28308465.htm?ca=5&w=3 Ringer du og byr denne mannen 12 500 sek får du båten. Jeg har prutet den ned til den prisen men trakk meg av helt andre årsaker enn at båten er dårlig. Båten og seil er i god stand, trenger riktignok en vask og polering. Motoren er dårlig og bør byttes. Er du litt tøff kan den kjøres langs veien med vogna som følger med. Redigert 26.August.2010 av tompa2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
finnarne Svart 26.August.2010 Del på Facebook Svart 26.August.2010 http://www.blocket.se/alvsborg/Maxi_68_28308465.htm?ca=5&w=3 ... Er du litt tøff kan den kjøres langs veien med vogna som følger med. Der hadde jeg betalt ekstra for å slippe å ta med vogna. Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
tomeriks Svart 26.August.2010 Del på Facebook Svart 26.August.2010 Jeg skulle kun ha tatt denne med hjem for å selge den/tjene penger på den. Jeg hadde ev kjørt den på lastebil og skjært av vogna. Vogga i seg selv er greit nok. Har hatt maxi 68/77 tidligere. Med gode seil og spinnaker er dette artige båter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.