Gromling70 Startet 26.August.2010 Del på Facebook Startet 26.August.2010 Noen som vet sånn ca ha vekten er på en gromling 15 fot? Inkludert en yamaha 70hk totakt fra 1987. Skal selge båten og kjøper vil kjøpe båthenger. Holder det da med tysse 6007 som kan ta en nyttelast på 355kg? Eller bør han oppgradere til 6004 som tåler 585kg nyttelast????? Trenger raskt svar. Sitér dette innlegget Link to post
Gromling70 Svart 26.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2010 fant nettopp ut på baatportalen av gromlingen veide 270hk originalt. Veier vel litt mer nå pga vanninntrenging. Noen som vet hva motoren ca veier??? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 26.August.2010 Del på Facebook Svart 26.August.2010 Holder det da med tysse 6007 som kan ta en nyttelast på 355kg? Eller bør han oppgradere til 6004 som tåler 585kg nyttelast????? Som begge er uten brems og gjør at du MAKS kan kjøre i 60 km/t? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
CSL Svart 26.August.2010 Del på Facebook Svart 26.August.2010 Ville kjøpt med brems ja, max 60 er kjedelige greier. Motoren veier nok 100kg+ Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
ivar Svart 26.August.2010 Del på Facebook Svart 26.August.2010 Gromlingen min er maks 200kg, motor er 102-105kg. Så må man regne med bensintank / batteri osv, kanskje 40kg. Ellers ikke plass til så mye annet tungt stash i de båtene =) Hva slags henger jeg ville kjøpt ville vært avhengig av bruken, dersom den hovedsaklig skulle brukes som opplagshenger og veldig begrenset veikjøring så hadde jeg gått for den minste hengeren og klart meg uten brems. Mer veikjøring, kraftigere henger med brems. Og dersom man tenker å ha båten på henger og sette ut for hver tur, kjøp henger med vugge - mye lettere å ta opp/sette ut. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Gromling70 Svart 26.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2010 Han som skal ha hengeren skal i hovedsak bruke den til en jolle på hytten. Men når han først skulle ha båthenger tenkte han å kjøpe en som kunne frakte gromlingen om han skulle ende opp med å kjøpe den. Så om de uten brems kan kjøres i maks 60km/t så gjør sikkert ikke det noe. Tror han kommer til å gå for Tysse 6004 eller 6007. Ivar: er du sikker på at den bare veier rundt 200kg? Du har vel profil på baatportalen og. Og kjenner kanskje til han som har/hadde den gule gromlingen. Han skriver at den veier 270kg, men hvor han har det fra vet jeg ikke. takk for svar :) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 26.August.2010 Del på Facebook Svart 26.August.2010 Tror det kan være endel forskjell på båtene, har mistanke om at formene har hatt en omflakkende tilværelse. Min bærer preg av litt bob-bob byggekvalitet - innerskroget f.eks er tykk i gelcoaten men har beskjeden tykkelse på laminatet. Ikke helt sikker på hva min veier, men har iallefall ingen problemer med å flytte på den alene. (Tror faktisk jeg snudde den oppned uten hjelp...) Ikke alle 15 fotere man klarer det med. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Gromling70 Svart 26.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2010 Valget falt visst på en tysse 6014. No er båten min solgt. Mens kjøper kjørte avgårde og jeg satt meg i min egen bil hørte jeg på radioen en sang "wave goodbye, lalala wave goodbye". Hehe. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.