Jump to content

Hvor går turen til helgen? (17-19.09) -avd Mjøsa


Patton

Recommended Posts

Har lest et sted at det er 8000 småbåter registrert i Mjøsdistriktet, noen av oss er selvfølgelig medlemmer av dette forum. Ikke mange er aktive båtbrukere, har inntrykk at vi ofte har Mjøsa for oss selv. Selv om det lakker og lir for sesongen også på Mjøsa, er det for tiden bra med vann, noe som innbyr til helgetur, kanskje flere skal utpå? Hebbe?

 

Vi er 2-3 båter som planlegger strandhogg på Geithomen ved Refsalvika i helga, buesag for kapping av nedfallskog inngår i planen. Til tross for ustadig værmelding regner jeg med stor stemning og glade mennesker. For meg er nok dette en av de siste helgene utpå, da jeg skal til Moskva neste uke/helg. Etter det blir det nok fokus rundt vinteropplag.

 

God helg!

 

Mvh Patton

Link to post
Share on other sites

Hei Tom J. Geitholmen ligger i innseilingen til Refsalvika som igjen ligger litt nord for Tangen, eller Hamnesodden som det står på kartet. Er du på Espa så ligger det altså litt oppover mot Hamar, ikke inn mot Tangen Camping. Fra Hamnesodden (rett ovenfor Skreifjella) ligger det ca 1-2 Nm langs fastlandet nordover mot Hamar (østsiden av Mjøsa).

 

Mvh Patton

Link to post
Share on other sites

Kommer om jeg rekker det... Har bl.a 2 visninger av Sjømannen på lørdag ettermiddag, så det må ev. bli etter det. Det er jo flere "men" også, er meningen at jeg skal inn til by`n å se på en båt litt ut på søndag. Litt usikkert om selgeren rekker det på søndag så muligheten for besiktigelsen blir på mandag i stedet... Ellers så er Geitholmen/Reffelsvika en fin plass...

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...