mewa 2 Startet 26.August.2010 Del på Facebook Startet 26.August.2010 Har mercruiser 7,4 bensin med bravo 3 før senket den turtallet ved gearshift jeg hadde 800 omdreininger på tomgang når jeg tok gearhendel mot rev.eller forw. senket den turtallet med ca 400 omdreininger for å få et mykt gear shift.Den har ikke gjort det i det siste er det noen som vet hvor denne senderen eller microbryteren ligger takker for all hjelp. mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 26.August.2010 Del på Facebook Svart 26.August.2010 Dette høres ut som du har en motor som tidligere har hatt ett Alpha drev. Kun Alpha drev uten clutch kon har denne funksjonen, trodde jeg ihvertfall. Bravo 3 har clutch kon og trenger ikke denne funksjonen, som forøvrig heter "shift interrupt switch" på nynorsk. Bryteren skal sitte på motoren, der hvor girkabelene ender opp, på Alpha drev ??? Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 26.August.2010 Del på Facebook Svart 26.August.2010 Bryteren sitter på braketten på stb riser om du har en slik. Del nr 18 på denne tegningen. Men som Adeno sier. Dette er braketten til et Alpha-drev. Bravo-drevene har ikke denne. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
mewa 2 Svart 26.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2010 7,4 literen ble vel aldri levert med alpha drev elle gjorde den det ? på motoren står det bravo three. mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 26.August.2010 Del på Facebook Svart 26.August.2010 (redigert) 7,4 literen ble vel aldri levert med alpha drev elle gjorde den det ? på motoren står det bravo three. Åjoda På midten av åttitallet, før bravo drevene kom på markedet (i 1986), ble 454 Magnum motorene levert med både Alpha drev, og det da svært dyre TRS drevet. Mange båtfabrikanter valgte bigblock med Alpha drev, da dette var langt rimeligere. Mercruiser sluttet å anbefale Alpha drev for bigblock motorene da det viste seg at de ikke alltid tålte belastningen, men noen har nok overlevd. Hvis det står Bravo three på motoren er det lite sannsynlig at det er ett Alpha drev, og senking av turtallet er ikke nødvendig på Bravo drevene. Dersom det er ett Bravo 3 drev, skal det ha to propeller ???? Er det single eller duoprop ??? Redigert 26.August.2010 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mewa 2 Svart 27.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.August.2010 Dette er en 96 mod båt med 96 mod motor og drev dobbel propell installasjon mvh Mewa2 Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 27.August.2010 Del på Facebook Svart 27.August.2010 Dersom det er dobbel propell, burde det være ett Bravo 3 drev. Og dersom det står Bravo three på motor, så er det nok det. Jeg vet ikke hvorfor denne motoren skal ha senking av turtallet, kanskje for å spare litt på clutch konet eller noe. Var rimelig overbevist om at det kun var Alpha drev som kom med denne løsningen, men mulig jeg tar feil. Dersom det er samme systemet som på Alpha drevene sitter bryteren der hvor tegningen til Whistler viser, og i 99% av tilfellene er det der feilen ligger når systemet slutter å virke. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.