oilh Startet 27.August.2010 Del på Facebook Startet 27.August.2010 Er på utkikk etter båt, og er no komt over ein Askeladden 505 Freestyle 2002 mod. Følger med ein Mercury 75 hk 4 takts motor. Er det nokon som har erfaringar med denne motoren, ting som eg bør sjekke spesielt. Olje,pluggar og filtre er skifta kvart år. Reg reima er ikkje skifta. Har snakka med verksted, dei seier kvart 3 år på reg reim. Trenger litt tips :) Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 27.August.2010 Del på Facebook Svart 27.August.2010 Bare et lite tips Jeg ser du allerede har fått en tråd stengt av moderator pga utforming av tittel. Ikke bli for stresset hvis denne tråden også ender opp stengt. For den ligger i grenseland av hva de tillater. Det gjelder igjen tittelen. Den inneholder for lite informasjon i forhold til hva tråden tar opp. Èn riktig måte å utforme tittelen ville vært "Mercury 02 mod 75hk 4t påhengs. Erfaringer?" Det kan virke pirkete av moderatorene og være så strenge, men du vil oppdage etter hvert at det er til vårt eget beste. Det er så mange tråder på dette forumet, og hvis en var nødt til å åpne tråder hele tiden for å se hva de virkelig tar opp, så ville det blitt for mye "pes". Så etter dette heller lange og omfattende "maset" fra min side, vil jeg ønske deg velkommen til baatplassen. Håper du finner det du leter etter her. Det er helt sikkert flere av medlemmene som kan dele av erfaringene sine med denne type motor. Jeg kjører Yamaha 2takt, så jeg er ikke kvalifisert. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Lars K Svart 28.August.2010 Del på Facebook Svart 28.August.2010 Ikke kvalifisert jeg heller,men det er jo at vedlikeholdet og servicen er gjort når den skal som er viktig på en 4takter. Regreima ville jeg byttet med en gang,det blir dyrt hvis den ryker. Zinkanoden er også viktig å bytte,ellers tærer det fort på motoren. Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 28.August.2010 Del på Facebook Svart 28.August.2010 Hei, du kan lese om tæringsproblemer på Mercury`s 4 taktere i denne tråden: https://baatplassen.no/i/index.php/topic/61338-4-takt-outboard-kun-8-10-aars-levetid/page__view__findpost__p__849369 Det er vistnok årsmodellene 2000-01-02-03. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
oilh Svart 30.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2010 Takker for tilbakemeldinger, har fått selger til å få ein tilstandsrapport på motor. Etter ein prat med ein forhandler av Mercury motorar, fikk eg vete at reg.reim skulle skiftast kvart 3 år !?. Er det vanleg ? etter mange båtpratar med andre så blir dei litt sjokkert over at det er so ofte. Men eg håper tin ordnar seg og at vi snart blir lykkelige båteigarar. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.