Jump to content

Sleipner SP150 hyd styring - intern lekkasje?


trulsant

Recommended Posts

Jeg har en Sleipner/Steering power SP150 styring til utenbordsmotor.

Motoren trekker litt til ene siden, og for å slippe å holde igjen styringen erstattet jeg wire med hydraulisk styring.

Så lenge jeg kjører uten å holde i rattet, holder den kursen, og motor står helt stille. Men når jeg svinger sakte mot den retningen som motor trekker, kan jeg vri rattet rundt uten at motor vrir seg.

Veldig irriterende på små korreksjoner, eller når en ligger å kjører i medsjø og gjerne småkorrigerer hele tiden. For å gjøre en liten korreksjon, må jeg bevege rattet raskt, og så slutte å bevege igjen, da blir motor stående i ny posisjon.

Er det normalt at dette skal skje?

Kan igrunn virke som stemplene har intern lekkasje, men at stoppeventilen/sleiden ut mot styresylinder holder tett som den skal.

 

Er også slik at når jeg svinger helt ut til siden, så sylinderen stopper, så kan jeg også vri rattet sakte videre, og jeg kjenner stemplene ett etter ett "slipper forbi".

Har luftet systemet etter alle kunstens regler, og det er rett nivå av olje.

 

Noen tips? Normalt?

 

Truls

Link to post
  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...