trulsant Startet 28.August.2010 Link til dette innlegget Startet 28.August.2010 Jeg har en Sleipner/Steering power SP150 styring til utenbordsmotor. Motoren trekker litt til ene siden, og for å slippe å holde igjen styringen erstattet jeg wire med hydraulisk styring. Så lenge jeg kjører uten å holde i rattet, holder den kursen, og motor står helt stille. Men når jeg svinger sakte mot den retningen som motor trekker, kan jeg vri rattet rundt uten at motor vrir seg. Veldig irriterende på små korreksjoner, eller når en ligger å kjører i medsjø og gjerne småkorrigerer hele tiden. For å gjøre en liten korreksjon, må jeg bevege rattet raskt, og så slutte å bevege igjen, da blir motor stående i ny posisjon. Er det normalt at dette skal skje? Kan igrunn virke som stemplene har intern lekkasje, men at stoppeventilen/sleiden ut mot styresylinder holder tett som den skal. Er også slik at når jeg svinger helt ut til siden, så sylinderen stopper, så kan jeg også vri rattet sakte videre, og jeg kjenner stemplene ett etter ett "slipper forbi". Har luftet systemet etter alle kunstens regler, og det er rett nivå av olje. Noen tips? Normalt? Truls Sitér dette innlegget Link to post
trulsant Svart 10.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2010 Viste seg å være intern lekkasje i denne styringen. Fikk byttet rattaksling på garanti, og prøvekjørte igjen i dag. Nå gjøres det minste utslag på ratt/ror om til millimetersbevegelse i styresleiden, og merker ikke noe sig i vanlig bruk. Takker Sleipner/produsent for god service. TA Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.