phjens Startet 30.August.2010 Del på Facebook Startet 30.August.2010 Jeg har en Nidelv 28 86 mod som jeg skal ha opplagskrybbe til.Valget står mellom orginalkrybbe i tre fra Nidelv fabrikken eller en en annen krybbe fra Maritim: http://www.maritim.no/product.aspx?id=10151&groupkey=007001030 Er det noen som kjenner til Nidelv 28 som kan gi råd om hvilken krybbe som er best egnet? Må være en solid krybbe,for jeg liker og sove godt om natten. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 30.August.2010 Del på Facebook Svart 30.August.2010 Jeg tror du vil sove bedre hvis du ikke velger en slik selvjusterende krybbe. Jeg ville ikke ha brukt det på en så stor båt. Jeg brukte den høye motorbåtkrybba fra ILAS da jeg hadde Scand Baltic 29. Den fungerte veldig fint. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Arvid_A Svart 30.August.2010 Del på Facebook Svart 30.August.2010 Egentlig ikke svar på spørsmålet ditt, men jeg har laget et hjemmesnekra opplegg som du ser på bildet nedenfor. Bildet viser et oppsett med ett "krybbestativ" foran og ett akter (nærmest kamera), pluss to bukker "for sikkerhets skyld". De to siste vintrene har jeg gått over til å bare bruke krybbestativ akter, pluss bukkene litt forenom midten av båten. Når jeg så stropper sammen bukkene under båten, så tilsier erfaringen så langt at det ikke er noen grunn til urolig nattesøvn.. Som du ser av bildet er sidestøttene på krybbestativet festet med bolter nede, slik at de blir justerbare. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 30.August.2010 Del på Facebook Svart 30.August.2010 (redigert) Jeg gikk til inkjøp av en krybbe hos Maritim som jeg ikke kan få fullrost. Krybben er laget i stål og er derfor tung, men det er vel markedet mest solide og støttene justeres med mutter trinnløst. Denne krybba er det mange som har sett på i foreninga og vil ha maken. Den fåes i 2 forskjellige høyder 60 og 45cm og tåler 5000kg per bukk. En av fordelene ved siden av at den er utrolig stabil er at du får båten litt opp fra bakken og DET er deilig når det skal stoffes under ! Tyresø krybbe Redigert 30.August.2010 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.