Bestyreren Startet 31.August.2010 Del på Facebook Startet 31.August.2010 Hei jeg lurer på om det er noen som har erfaringer med Ford 7.3l V8 diesel i båt? Hvor kan jeg finne dokumentasjon? Er dette en pålitelig motor? Hvordan er tilgangen på deler? Hva bør jeg tenke på? Erfaringer? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 31.August.2010 Del på Facebook Svart 31.August.2010 Jeg hadde Mercruiser varianten. Fungerte fint for oss. Et helvetes moment, som er kjent for å knekke drev. Dog begynner vel den å bli noe gammel. Vibrasjonsfri, men svær og tung. 725Kg elns. mvh bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Sjeldenutpå Svart 31.August.2010 Del på Facebook Svart 31.August.2010 veier ikkje meir en min gamle ford rekkesekser da....men mykje meir effekt igjenn for vekten. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Birchwood 320 Svart 31.August.2010 Del på Facebook Svart 31.August.2010 Finnes masse på forumet ang motoren. Både D-tronic utgaven og IDI utgaven. Starpowr og Mercruiser Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Ribtjenester Svart 31.August.2010 Del på Facebook Svart 31.August.2010 (redigert) Hadde en sånn i min gamle båt, bare trøbbel med den da. masse kjøleproblemer, og disel pumpe, fødepumpe osv. Mulig jeg hadde uflaks men jeg prøvde 2 motorer. https://baatplassen.no/i/index.php/topic/45664-mecruiser-73d-som-jager-paa-tomgang/ Redigert 31.August.2010 av Bavaria.Morten (see edit history) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Bartesam Svart 31.August.2010 Del på Facebook Svart 31.August.2010 De fleste av de amerikanske dieselvinkeljernene har hatt en del problemer. Særlig med turbo. Ville ikke hatt dette i båten min. Eneste som holder mål av disse er Cat 3208 AT. Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Wellcraft 3000 Svart 5.September.2010 Del på Facebook Svart 5.September.2010 Har ein 7,3 d-tronic, går greit. men fikk varmgang på den i fjord, det var ei pakning mellom eksosreisern og reiser til kloka. Litt treig å starte(ca 4-10 sek) og så ryker den litt når den går på tommgamg,(har sjekka alle glødepluggene) men kun før du blåser det ut, etterpå ryker den ikkje(mulig lekasje eller??) Har eit bravo 2 x drev men knekte vulken i propellen nå i år(firbladspropp)har kjøpt ein som er sveiset nå. Eg liker motoren, har for øvrig kunn hatt Mercruiser... Eg har verkstedbok og brukermanualer til både motor og drev Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.