Wannskrækk Svart 12.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2010 Satser på å holde boksen varm! Det blir litt spennende å se hvor virksomt stoffet er utover våren og sommeren 2011. Regner med at det ikke skjer stort i kaldt vann? Mørkt er det og om vinteren. Alternativet mitt er å kun vaske båten nå, legge den på vannet, og stoffe den til våren. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 12.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2010 Dette er feil. Javel. Men i databladet for non-stop står det i alle fall: sjøsetting eller ca 8 timer, men innen 3 mnd. Avviker ved endret temperatur, luftfuktighet og filmtykkelse Sitér dette innlegget Link to post
Tutti Frutti Svart 12.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2010 Javel. Men i databladet for non-stop står det i alle fall: Da har vi begge rett?!? Dette er i hvertfall klippet fra "www.jotun.no" under valget produkter. <<Bunstoffet Jotun Nonstop kan sjøsettes senest 9mnd. etter påføring, og tidligst 12timer ved 23grader. (16timer ved 15grader, 24timer ved 10grader).>> Jeg var nemlig på MaxBo på Alna, der solgte de Jotun Nonstop. Der var det en plakat fra Jotun hvor det stod: sjøsetting innen 9mnd. med NonStop. Da fikk jeg ideen om at dette kan gjøres på høsten, dersom været tillater det. For å være på den sikre siden, så gikk jeg inn på Jotun sine Web sider, og fikk dette bekreftet. Men det er jo litt interessant at de ikke er konsekvente i sin dokumentsasjon, det virker ganske uprofft, fra et av de største produsentene i Europa (I hvertfall på maling) Sitér dette innlegget Link to post
Cruiseliner Svart 12.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2010 En ting er hva produsenten sier og ikke sier. Men er det noen som har praktisk erfaring med stoffing på høsten og sjøsetting på våren? Dette burde telle mer enn produsentens anbefalinger som enhver med litt erfaring vet ofte kan tas med en klype salt. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 12.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2010 Da har vi begge rett?!? Jeg pleier uansett å bunnstoffe med Jotun Nonstop om høsten - og har ikke merket noen svikter i effekten av den grunn. Har gjort det i flere år. Og det skal jeg gjøre i år også hvis jeg bare får opp båten før det blir for kaldt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.