Jan E. Startet 2.September.2010 Del på Facebook Startet 2.September.2010 Går over alt elektrisk. Og ser i noen koblingspunkter det har kommet grønn irr, og "svartpest". Det er tungt, og blir ikke optimalt, med elektrorens og knote med sammenrullet pussepapir. Noen som har tips om hvordan gjøre det enkelt? Det finnes kanskje noe ala tynne piperensere, men med stivere bust som kan pusse metal? Tips om pussing av hann-kontaktene også? Etterpå tenkte jeg å sette det inn med 2-26, og kontaktfett. Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
index Svart 2.September.2010 Del på Facebook Svart 2.September.2010 Denne er grei å bruke til denslags... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 2.September.2010 Del på Facebook Svart 2.September.2010 Den oxiderensene en brukte jeg min båt. Funker som bare det Biltema har også denne som, som du sprayer der du skal beskytte. Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 2.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.September.2010 Har brukt den oxidrensen på bilen, og ikke helt fornøyd. Så hadde egentlig forkastet den til fordel for noe mekanisk. Mulig irren i båter oppfører seg litt anderledes en i bil? Skal kjøpe en boks igjen å prøve. Men tar fortsatt imot tips om mekaniske metoder. Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Kaldfisk Svart 3.September.2010 Del på Facebook Svart 3.September.2010 Denne ? http://www.biltema.no/no/Verktoy/Slipe-og-kappe/Slipepapir/Slipenylonark-3-stk/ Brukes bla. av rørleggere til blanking før lodding. Sitér dette innlegget Mvh Kaldfisk Link to post
Bitteliten Svart 3.September.2010 Del på Facebook Svart 3.September.2010 negfil av metall kan kanskje også funke? eller en ispinne hvor du limer smergelpapir på Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 3.September.2010 Del på Facebook Svart 3.September.2010 eller en dremel med stålbørsta eller nylonbørsta? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 3.September.2010 Del på Facebook Svart 3.September.2010 Kabelsko klippes rein og skiftes. Brytere ol monteres ut og sandblåses med egnet utstyr Utover det så har eg aldri blitt heilt førnøyd med sprayer ol, må alltid frem med smergelpapir og nålefiler. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Brutus Svart 3.September.2010 Del på Facebook Svart 3.September.2010 eller en dremel med stålbørsta? The one and only! Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 3.September.2010 Del på Facebook Svart 3.September.2010 Du kan bruke klarlakk og male/spraye på. Funker det Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 4.September.2010 Del på Facebook Svart 4.September.2010 The one and only! Dremel er kanskje det værktøyet jeg bruker mest. Dremel er helt suveren;) Sitér dette innlegget Link to post
M/B Nordheim Svart 4.September.2010 Del på Facebook Svart 4.September.2010 Eit lite tips til å fjerne irr slik som blir på batteripolar og slikt er faktisk reint vatn. Prøv med ei batteriklemme med mykje irr på og legg ho i reint vatn så blir ho reinare enn om du prøvar å pusse med stålbørste eller alverdens spray. etterpå set du inn klemma med vaselin e.l. Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 4.September.2010 Del på Facebook Svart 4.September.2010 Kokende vann er også meget effektivt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.