Jump to content

Slangeproblem


Tor_K

Recommended Posts

Hei!

 

I motorrommet på båten finnes en slange som har forskjellig diameter i hver ende. Kanskje dette er vanlig, men jeg har i alle fall ikke sett det tidligere.

Den slangen skulle jeg gjerne ha byttet med en som er litt lengre, men med samme åpning i hver ende.

Er det noen som vet om det går an å laget en slik noe sted, eller må jeg krype til korset og skjøte slangen???

 

 

Hilsen

Tor

Link to post
Share on other sites

Denslags slanger er ofte spesiallaget, det er ikke bare diameteren som er ulik, men de kan like gjerne ha innebyggede bøyer og svinger. Det kan være vanskelig å vri en vanlig rett slange inne i den fasongen som er nødvendig.

 

Men i noen situasjoner lar det seg fikse og løsningen kan være ulik. Man kan lage en foring i den ene enden, med en slange som går inn i den andre. Man kan skru inn en stuss av annen diameter, eller bruke to slanger av ulik diameter som møtes i en skjøt  -  med et tynnvegget støtterør innvendig.

 

Du finner sikkert en løsning!

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Hvis det er en lavtrykkslange kan du prøve et radiatorverksted.

Sangvik Servise i Kristiansand (38027888) har slanger med lengder opptil 60-70 cm med flere forskjellige diametere i endene.

Disse er beregnet på radiatorer ol.

Slangene er dessuten "rillet" på tvers slik at de er svært bøyelige - nesten som en belg.

Har brukt slike slanger på spesialmaskiner i jobbsammenhenger og har bare gode erfaringer.

 

Lykke til

 

Mons

Mons

Link to post
Share on other sites

For hva det er verdt, TESS presset ned diameteren på et syrefast rør i den ene enden for meg, slik at det er 1 1/4" slange i den ene enden og 1 1/8" i den andre enden.

 

GeirKS

AHA - tilbake fra finværet ? Bra det skal regne den neste uka da, så vi ikke bruker opp alt møkkaværet uten deg... :yesnod:

 

Suzuki - EX

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...