Erik Svart 7.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2004 Hvor mye koster denne USB herligheten. Åssen kobler du antenne til den? Vurderer diverse alternativer, og ha alt i en boks (PC) er unektelig fristende, for der har man jo både DVD, spill muligheter for barna, og Kartplotter. Får man putta TV inn der også, så har man jo alt i ett. (Og mister alt, når den feiler ) Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Batdilla Svart 7.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2004 Hvor mye koster denne USB herligheten. Åssen kobler du antenne til den? Vurderer diverse alternativer, og ha alt i en boks (PC) er unektelig fristende, for der har man jo både DVD, spill muligheter for barna, og Kartplotter. Får man putta TV inn der også, så har man jo alt i ett.Har skrevet ganske mye om emnet i tråden Hvor få tak i 12V TV?. Kanskje du finner noe interessant i den? Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 7.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2004 Her finnes detaljer Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 7.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2004 Hvordan , og hva gjør vi når sendingene blir digitale ? Har noen oppskriften på det også ? Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Lars H. Svart 7.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2004 Hei. Enkelt og greit, kjøper flere duppeditter. Det som trenges er en "billig" dekoder og kanskje en enkel antenne! Og i Sverige må vi kanskje ha en annen type dekoder? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Careka Svart 7.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2004 Hei. Enkelt og greit, kjøper flere duppeditter. Det som trenges er en "billig" dekoder og kanskje en enkel antenne! Og i Sverige må vi kanskje ha en annen type dekoder? Lars H. O kay, så det er ikke værre. hva blir prisen på disse duppedittene og hvor mye plass vil det ta tro. skal vi tippe ca 2000+ en bærepose i størrelse. ? Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Erik Svart 7.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2004 Hmm. USB tv bruker USB 2.0 ser jeg. Neppe aktuelt på de eldre PC'er som er aktuelle som Kartplotter til båten. Men jeg har fortsatt ikke funnet pris, etter å ha skumlest linkene. Men det er nok kanskje ikke aktuelt som sagt, er nok noen år gamle de Pc'ene som jeg har tilgjengelig. Flunk Ny Bærbar Pc er ikke aktuelt i båten foreløpig Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Lars H. Svart 7.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2004 hva blir prisen på disse duppedittene og hvor mye plass vil det ta tro.Har ingen aning. Det var tidligere snakk at alle med NRK-lisens skulle "få" en dekoder (for 230volt) hver. Men en eller annen dekoder MÅ en ha. Men når dukker det opp dekodere for 12 volt? Eller reise-TV-er med innebygget dekoder? Ha, ha ha. . . hvor mange mottaker for DAB (digital radio) finnes det på markeded? Og DAB begynner nå etter hvert å få en viss utbredning. Størrelsen på en slik dekoder burde jo ikke være større enn en mobiltelefon med dagens teknikk, men se på bildet under av kabel-TV-dekoderen vår fra UPC som kun er 2 år gammel, - at det idag går ann å lage noe så DIGERT! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Careka Svart 7.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2004 Lars: Har ingen aning. Det var tidligere snakk at alle med NRK-lisens skulle "få" en dekoder (for 230volt) Det er nok derfor lisensen skal økes igjen. de må jo ha in litt til og kjøpe dekodere for. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
OT-flyktning Svart 7.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2004 Ser at den er amerikansk - motorola. Og også kassen minner meg om - akkurat som bilene, måltidene, meneskekroppene osv - at 'big is beautiful' over there Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 7.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2004 Ser at den er amerikansk - motorola. Og også kassen minner meg om - akkurat som bilene, måltidene, meneskekroppene osv - at 'big is beautiful' over there Men den gjør jobben! Med kobling direkte til scart-kontakt på TV'n, og med 100Hz TV er bildene bare helt utrolig!! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Skvulpen Svart 7.Oktober.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2004 Enkelt og greit, kjøper flere duppeditter. Det som trenges er en "billig" dekoder og kanskje en enkel antenne! Og i Sverige må vi kanskje ha en annen type dekoder?Blir bare mer og mer fornøyd med valget av vanlig TV jo lenger denne tråden blir ... Her trengs ingen ekstra duppeditter for å se TV! Happy, happy, joy, joy! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 7.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2004 Blir bare mer og mer fornøyd med valget av vanlig TV jo lenger denne tråden blir ...Hva med litt kalt vann i blodet? Når digitalt TV er innført skrues de analoge senderne av og TV'n din (og min), og alle LCD og plasmaskjermene også for den saks skyld, går i svart uten dekoder-duppeditt! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Skvulpen Svart 7.Oktober.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2004 Og når tror du det blir, med dagens tempo i digitaliseringen? Lenge etter at både du og jeg har fått på oss trefrakken. Nei, dette tar jeg med knusende ro. Dessuten, ifølge Pan-Pan kan visst min TV brukes som brødrister også, hvis det skulle komme så langt ... Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 7.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2004 Hva med litt kalt vann i blodet? Når digitalt TV er innført skrues de analoge senderne av og TV'n din (og min), og alle LCD og plasmaskjermene også for den saks skyld, går i svart uten dekoder-duppeditt! Når skal det skje? Virker ikke som om det er noe særlig fremdrift på prosjektet. Jeg tar det med ro: når den dagen kommer regner jeg ikke lenger å være avhengig av noen antenne på taket. Hører allerede idag mer radio på PC-en enn 'airborn' og TV-signalene kommer tildels fra langt over ekvatoren. Og forøvrig skal dere slutte å mobbe Skvulpen :nono: Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 7.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2004 Når skal det skje? Virker ikke som om det er noe særlig fremdrift på prosjektet.På vårparten sto det i Aftenposten at analoge sendiger for TV opphører i 2008. Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 7.Oktober.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2004 På vårparten sto det i Aftenposten at analoge sendiger for TV opphører i 2008. På vårparten ja, nærmere bestemt den 1. april tenker jeg ... Sitér dette innlegget Link to post
Tore_L Svart 8.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2004 Det jeg har satset på, er en inverter, og en liten Philips TV for 230 volt. Inverteren er nyttig for andre ting også. Med 230V ombord, er utvalget av TV plutselig langt større. Billigere er de også, i forhold til 12 volts TV'er. Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 8.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2004 På vårparten ja, nærmere bestemt den 1. april tenker jeg ... Lov å prøve seg! Tilfeldigvis ryddet jeg opp gammelt rask i går, da kom jeg over et nr. av aftenposten hvor det sto at analoge sendinger opphører i 2008. Avisen ble kastet, jeg tror den var fra mars - februar en gang. Jeg oppfatter det slik at tidspunktet er et planlagt tidspunkt, Skvulpen får ta det for hva det er verdt! Sitér dette innlegget Link to post
bolla Svart 25.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2004 Kjøpte akkurat en Daewoo 14 tommer tv med dvd. den var helt rå! dvd spilleren leser både mp3-mpeg film-jpg-vcd-dvd-r-++ Bruker kansje litt mye strøm m66watt men pytt pytt..en dvd full av mp3 gir mange låter...kjekk på hytta også...tar inn signalet veldig godt og stereo+ text også.. eeeh glemte pris... 1990.- på lefdal.. Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 25.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2004 Kjøpte akkurat en Daewoo 14 tommer tv med dvd. den var helt rå! dvd spilleren leser både mp3-mpeg film-jpg-vcd-dvd-r-++ Bruker kansje litt mye strøm m66watt men pytt pytt..en dvd full av mp3 gir mange låter...kjekk på hytta også...tar inn signalet veldig godt og stereo+ text også.. eeeh glemte pris... 1990.- på lefdal.. hei Bolla. Er dette flatskjerm? Sitér dette innlegget Link to post
bolla Svart 25.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2004 :nonod:desverre er det nok billedrør...men er ganske kompakt.. Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 25.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2004 Info om LCD TV: http://www.lcdtvbuyingguide.com/ Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 25.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2004 14" TV til 990 på Rimi med text tv .Har den i båten og den funger helt ok med en Glomex antenne . Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
TMS Svart 31.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2004 StarMedia 20” LCD tv Coop - prix kr 3.990 Elegant LCD tv med tekst-tv og mulighet for tilkobling av PC. - Multi-Norm Tuner - Digital PAL-SECAM - High Contrast - Super Brightness - Wide Viewing Angle - Fjernkontroll - 16.7 millioner farger - Veggstativ inkludert 220V - 12 V adapter inkl Sitér dette innlegget TMS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.