Lazy Startet 3.September.2010 Del på Facebook Startet 3.September.2010 Når båten ligger i båsen sin ved brygga blir det feil vinkel på fortøyningstauene. Har noen tips om hva som er greit å bruke for å beskytte skrog og fenderlist mot slitasje fra tauene ? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 3.September.2010 Del på Facebook Svart 3.September.2010 Tre en bit med plastslange innpå tauet. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Magne A. Svart 3.September.2010 Del på Facebook Svart 3.September.2010 Hei. Hva med teflontape på skroget der hvor tauene gnager? trolig ikke pent, men har vært borti slik tape som har en utrolig slitesterk overflate... Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 3.September.2010 Del på Facebook Svart 3.September.2010 Kongeskipet bruker en skinnfell/ skinnlapp mellom skrog og tau. På det enen tauet mitt som ligger inntil og kan gnage på fenderlist/ gelcoat har jeg lagt rester av hvitt, kunstig skinn rundt tauet og sydd kjapt sammen. Ikke noe hokus pokus. Brukte faktisk rester av slikt "skinn" som man bruker til å kle båtens skrog innvendig. Tauene som ligger på brygga tar jeg ikke med meg og ligger heller aldri i vannet. Samstundes vil jeg anta at tau av kunstfiber sliter mere enn naturfiber. Sitér dette innlegget Link to post
finnarne Svart 3.September.2010 Del på Facebook Svart 3.September.2010 Normalt brukes det for å bekytte tauet fra å bli gnagd istykker, men smerting kan brukes. Se punkt 6 i kravet til Lettmatros (et sjøspeidermerke). Det ligger også peker til et instruksjonshefte som forteller litt. Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.