kkjelby Startet 4.September.2010 Del på Facebook Startet 4.September.2010 Hei er det noen som kan gi meg et svar på hva som er Maks fart og MARSJ fart på en ny Uttern D68 (2010) modell, med 150 hk Cummins Mercr. Event drivstoff forbruk?. På fohånd takk. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 4.September.2010 Del på Facebook Svart 4.September.2010 På finn.no annonser fra forhandler er den oppgitt med maks 30 kn. marsjfart er normalt opp mot 10% lavere enn maks fart.. tipper marsj/ økonomi ligger mellom 19 og 24 kn. fant ikke noen umiddelbare tester på den båten, men om du går inn på uttern sin side finner du nok forbrukstabeller. Mener jeg fant tabellen på 1.7 dti på D55, min tidligere båt, på deres side. Sitér dette innlegget Link to post
kkjelby Svart 8.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.September.2010 Er det ikke noen her som har et mer nøyaktig svar? Noen som har uttern D68? ellers takk for svaret dit Eureka Sitér dette innlegget Link to post
FredrikW Svart 8.September.2010 Del på Facebook Svart 8.September.2010 Har en bekjent med slik båt og motor. Hans båt er 2008-modell. Jeg har selv testa båten med to personer ombord. Kommer så vidt opp i 30 knop, men stort sett 29-29,5 på maks. Eieren pleier å marsje på 25 knop, siden motoren da høres ut som om den går pent og trives. Hvordan forbruket er tror jeg ikke noen gang eieren har målt, men han har sagt at han angrer på at han ikke valgte større motor da han kjøpte båten (kjøpt ny). Sitér dette innlegget Link to post
kverna@start.no Svart 19.Mai.2011 Del på Facebook Svart 19.Mai.2011 (redigert) Har en 2008 med Cummins mercruiser 150 hk. Den gir maksfart på 32kn (gps). og fin marsjfart mellom 22-26 kn. Med fin marsjfart mener jeg at den ligger godt i plan, og motor på max 3500rmp. Hadde dog et problem når den var ny med at jeg ikke fikk rpm høyere enn 3800,- men det skyltes feil justert gassvire. Nå går den på ca. 4100-4200rpm på max. Redigert 19.Mai.2011 av kverna@start.no (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.