Jump to content

Råbillige yamaha motorer

argghhh

Recommended Posts

ser de også har registrert noen NUF'er. Kan vel regne med at det er disse som er i virksomhet. Usikker på om den siste (MARNET MARITIM LIMITED) hører til i samme sfære.

Organisasjonsnummer: 990 238 537

Navn/foretaksnavn: MARNET ENTREPRENØR

Organisasjonsform: Norskregistrert utenlandsk foretak

Forretningsadresse: Dyrødveien 33, 1621 GRESSVIK

Organisasjonsnummer: 993 559 067

Navn/foretaksnavn: MARNET INVEST LIMITED

Forretningsadresse: Dyrødveien 33, 1621 GRESSVIK

Organisasjonsnummer: 993 604 461

Navn/foretaksnavn: MARNET MARITIM LIMITED

Forretningsadresse: Marnetveien 47, 1621 GRESSVIK

Representant for Folk i båt-bevegelsen og venn av paraplydreggen.

Det er vel kanskje grunn til å være litt skeptisk, men for all del vi vet jo ikke om dette bare er tull. I forhold til mitt innlegg bør jeg kanskje legge til at det i utgangspunktet ikke er problematisk å ha med NUF'er å gjøre. Både If (forsikringsselskapet) og SEB (banken) driver som NUF i Norge. Problemet er at foretaksformen OGSÅ har blitt anvendt i forbindelse med useriøs virksomhet fordi det som oftest ikke er krav om kapitalinnskudd og at foretaksformen er utenfor norsk kontroll. Foretaksformen har dermed fått et (fortjent) dårlig rykte.

Håper for øvrig de som er mer risikosøkende enn meg gjør et kupp denne gangen og faktisk ender opp med Yamaha'er til spottpris!

Representant for Folk i båt-bevegelsen og venn av paraplydreggen.

Det var voldsomt til skepsis.

Selvsagt må man ha en dose skepsis. Bare i dag har det blitt åpnet 18 konkurser i Brønnøysund. Når et firma lokker med fantasipriser og tallene taler dem i mot og varsel om tvangsoppløsning bør en rope varsku!

Men hvordan stiller det seg med garanti etterpå?

Hvis dette er overliggere fra Japan som nenvt, importert selv? Ja da har man vel lite å fare med? Hva sier Yamaha Norge til reklamasjon tro?

men til under halv pris så kan man overse en viss mangel på reklamasjonsrett, det er jo yamaha tross alt :wink:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Hvis dette er overliggere fra Japan som nenvt, importert selv? Ja da har man vel lite å fare med? Hva sier Yamaha Norge til reklamasjon tro?

Hvis man kjøper en motor fra feks Sverige må man dokumentere at moms/tull og hk-avgift er betalt for å få motoren inn i det norske garanti-systemet til Yamaha.

I dette tilfellet er jo motoren kjøpt i Norge, og forhandleren er den som skal ha betalt disse avgiftene ved inførsel, men tror alikevel Yamaha Norge vil kreve dokumentasjon på dette.

Men dette er kansje motorer som ikke selges i norge.. ivertfall ikke 70 og 90hk, så da er det kansje ikke så enkelt med tanke på servicemeldinger og delekataloger osv..

70 skal jo selges i norge, men 75 og 90 er jo forsåvidt samme motorene som 80 og 100, iallefall samme blokka.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Billige påhengere finnes det flere av... For tiden så kan jeg kjøpe en E-tech 115 hester overligger fra 09 til 47000nok og Yamaha F150 til 57000 blant annet, begge deler er fra autorisert forhandler... Dog er ikke avgifter til Norge betalt, men dette er ikke noe krav for meg siden jeg bor i utlandet..

Regner med at jeg går for Yamaha'n ... da trenger jeg bare en båt å bruke den på..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Ser de har satt solgt på annonsen sin, men de vil fortsatt selge disse motorene ser det ut som, for i dag lå det en mail på mailboksen min, etter at jeg sendte en mail til dem ang disse motorene.

kopi av svaret følger her:

Hei

Vi takker for henvendelsen og oversender prisliste samt tekniske spesifikasjoner på Yamaha motorer.

Motorene er fabrikknye og kommer i orginal esker direkte fra Yamaha uten fordyrende mellomledd.

Vi importere direkte fra overskuddslageret til Yamaha uten fordyrende mellomledd.

Dessverre er det store fortjenester i båtbransjen som er nesten urimelige.

Betalingsbetingelser er kr 20 % ved bestilling, 80 % ved henting på vårt lager eller ved henting på fraktterminal på deres hjemsted.

Frakt i Norge kommer i tillegg til prisen.

Håper tilbudet er av interesse og en positiv tilbakemelding fra dem.

................................................

Har litt lyst til å kjøpe meg billig ny motor, men tør ikke å kjøpe herfra tror jeg.

Virket ikke på de som at de var villige til å bestille motor til meg uten at jeg betalte 20%forskudd, selv om jeg kunne vise til bankgaranti på hele kjøpssummen, og de unnlater å svare på mitt spørsmål ang garanti og kjøpslov ihht reklamasjonsrett eller service.

Redigert av GlennIversen (see edit history)

Ha en fin dag

Min logiske sans forteller meg at dette ikke er annet enn svindel og fanteri.

Hvorfor skal de ha 20% ved bestilling? EN ting som er helt sikkert er at de ikke får en-og-en motor tilsendt. Jeg ville spurt mer inngående om hvor lang leveringstid og hvor motorene står på lager.

Er det slik at de samler opp x-antall bestillinger for så å få en større leveranse så kan de jo heller ikke garantere noe leveringstidspunkt og skulle det være slik at motorene befinner seg i Norge så ville jeg faktisk bestilt/betalt/avhentet på deres adresse på samme tid ved personlig fremmøte.

Nei, dette lukter dessverre storstilt svindel !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Billig er det ja, trekker en fra m.v.a og hk avgiften så koster motoren inn rett under 22000nok (ca.3600usd) for 90 hesteren.. Slett ikke ille pris det da...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Nei, dette lukter dessverre storstilt svindel !

Ordet svindel skal jeg være forsiktig med, men dette lukter litt....

Enda jeg fortalte at jeg kunne ved bestilling vise til bankgarati på hele kjøpssummen, var ikke det bra nok, de skulle ha 20% av kjøps-sum ved bestilling, og leveringsdato kunne de ikke fastsette bare en vag og forsiktig antagelse på når tidligst motoren kom til Norge og deres lager.

Så for å si det slik, jeg tar ikke sjangsen på å forskudsbetale noe til disse, før jeg har fått noen garantier fra dem, og/eller hører fra andre at dette er seriøst.

Når det gjelder garati på motorene fra dem, har de enda ikke svart på dette, og på direkte spørsmål om dette, unnviker de å svare.

Kjøper ikke en "NY" båtmotor uten å få med noen form for garatibevis.

Tenkte jeg skulle sende mail-korospodansen jeg har hatt med dette firmaet til Yamaha norge for å høre hva dem sier om saken, og hva de sier ang garanti osv......

Prisene frister veldig, men jeg blir skeptisk når handelen skal foregå på denne måten, og svarene for meg visker vage og usikre.

Ha en fin dag

Jeg tror ikke bare Yamaha Norge skulle ha den korespondansen, men også Forbrukerrådet. Det kan vel være de har litt opplysninger om denne handelen fra tidligere.

Det er noe med at om noe virker for godt til å være sant så er det for godt til å være sant. Eller, ser det ut som skitt, lukter skitt og smaker skitt, da er det antagelig skitt.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Jeg skjønner ikke helt problemet med og betale 20% på forskudd, de er vel dritt lei av prtemakere da som plutselig ikke har penger.

Det er det jeg sier vedr salg av ting i andre tråder, farlig og selge ting billig, for da blir folk skeptiske.

Spør etter refferanser feks.

Hilsen >Morten

www.ribtjenester.no

Disse er lokalt kjent for å være redelige folk

Hvis du ser understående inlegg så minner ikke dette om noen redelig forettningspraksis i hvert fall

Enda jeg fortalte at jeg kunne ved bestilling vise til bankgarati på hele kjøpssummen, var ikke det bra nok, de skulle ha 20% av kjøps-sum ved bestilling

Det finnes eksempler på folk som har forhåndsbetalt deler av nye båter og blitt latt i stikken da produksjonen har gått konkurs i mellomtiden. Forbrukerrådet har vært ute å avart mot dette og bedt folk om å ordne bankgaranti i stedet. Slår omtalte firma seg konkurs i morgen så har alle de pengene som folk har forhåndsbetalt inn gått tapt. Jeg gjentar derfor at å be om forhåndsbetaling/delkbetaling og ikke godta en bankgaranti(med eventuel kjøpskontrakt i bunnen) definitivt ikke vitner om redelig forretningsdrift.

For å ikke skake opp "småbåtentusiasten" ytterligere: Dette er min personelige, men godt begrunnede mening.

Det finnes eksempler på folk som har forhåndsbetalt deler av nye båter og blitt latt i stikken da produksjonen har gått konkurs i mellomtiden.

Det finnes vel antagelig fler folk som har hatt suksess med forskuddsbetalinger enn ikke.

mulig dette er bare luringer som skal tjene litt ekstra kroner, ven sjansen er vel minst like stor for at handelen går bra.

Har selv blitt lurt men kaller ikke alle kjeltringer fordet.

Løp og kjøp eller gi faen hvis du ikke skal ha motor.

Hilsen Morten

www.ribtjenester.no

Det finnes vel antagelig fler folk som har hatt suksess med forskuddsbetalinger enn ikke.

Er vel ingen tvil om det

mulig dette er bare luringer som skal tjene litt ekstra kroner, ven sjansen er vel minst like stor for at handelen går bra.

Å anse noen som luringer tror jeg ikke har vært agendaen til så mange som har ropt litt varsku i denne tråden.

De har i mine øyne lite som taler deres sak både av det som er kommet frem om man skal forskuddsbetale mange 1000 kroner.

Har selv blitt lurt men kaller ikke alle kjeltringer fordet.

Det må du gjerne mene, men lite relevant i denne saken om det ligger en dårlig agenda bak dette firmaet. Blir man lurt på 20% vil jeg påstå det er kjeltringer.

Løp og kjøp eller gi faen hvis du ikke skal ha motor.

Håper vi alle skeptikere tar feil og kjøpere får billige motorer!

Alle firmaer har godt av å bli sett i sømmene, vise til tall og historikk.

Firmaer som ikke tåler kritiske spørsmål eller unnlater å svare på konkrete spørsmål er for meg nok til å ikke forskuddsbetale noe.

Å forskuddsbetale til et firma uten å google eller sjekke firmainformasjon er gambling.

Båtbransjen er et godt eksempel. Hvor mange har ikke veltet om de siste 2 årene??

Jeg skjønner ikke helt problemet med og betale 20% på forskudd, de er vel dritt lei av prtemakere da som plutselig ikke har penger.

Spør etter refferanser feks.

Hilsen >Morten

Hadde forretningen gitt klare svar med garantier for at jeg fikk varen jeg bestilte, så ser jeg hva du mener her.

Men når de kommer med bare vage forklaringer, unnlater å svare på direkte spørsmål ang service, garanti og reklamasjon, så blir jeg skeptisk.

Du skriver selv senere Bavaria.Morten at du selv har blitt lurt, så ett hypotetisk spørsmål til deg, hadde du da ikke tenkt deg om 2 ganger, hvis du måtte ut med 10-15lapper i forskudd på en vare du ikke får noen svar på når du får og ingen svar på hva det angår garanti, service osv....

Jeg forstår at det ikke er enkelt å drive butikk i norge, og når ikke bare staten flår deg, men også skal du bli "lurt" av folk som plutselig ikke har penger når varen kommer på lager osv... da er det lett å bli sur.

Men når du som kunde kan vise til bankgaranti for kjøpssummen, så mener jeg det lukter litt av handelen, når forhandler fortsatt står på sitt og i tillegg unnlater å svare på direkte spørsmål som kunden ønsker svar på.

Greit nok at firmaet er godt annerkjent og kanskje kjent for å være noen redelige og særiøse aktører, men det er det mange andre firmaer som har vært også....... uten at det er noen form for garanti for deg som kunde.

Ha en fin dag

Må si meg enige med Bavaria.Morten her.

Nå har jeg ikke kjøpt motor hos Marnet, men hver gang jeg har trengt hjelp til noe med båten har

de stilt opp og vært mer enn hjelpsom.

Hadde jeg skulle kjøpt motor så hadde jeg heller betalt pengene mine til noen jeg har erfaringer med og som har behandlet meg på en god måte.

Jeg har stor forståelse for at folk er lite villige til å skille seg med 10-15000 kr.

På den andre siden, kan vi forlange at et firma bestiller en såpass dyr vare uten at en har en slags forsikring om at kunden er seriøs?

Er ikke et lite forskudd et tegn på at en seriøs?

Jeg har betalt forskudd på seil og andre varer som er kjøpt til båt.

Nå er påhengsmotor uaktuellt for en seiler som meg, men er spent på hvordan disse motorene de skal importere blir.

Synes det er bra at noen går litt "løs" på et marked som tidvis er kraftig overpriset.

Skulle vært spennende å se hvilken fortjeneste det egentlig er på de forskjellige motorene.

Fortjeneste fra importør, selger osv.

De syv P'er:

PPPPPPP= Proper Planning and Preparation Prevents Piss Poor Performance

Nå med båtførerbevis

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...