Executive Startet 6.September.2010 Del på Facebook Startet 6.September.2010 Har en Raymarine A50 D med et sånn skovlhjul på transduceren. Nå har det satt seg etpar små blåskjell på dette hjulet med det til følge at jeg ikke lenger har fart på displayet....Trodde virkelig at Raymarine brukte GPS modulen til å logge fart.. Jeg har bladd meg rundt i menyene etter beste evne. Men ikke funnet noen annen datablokk enn den jeg har som altså er avhengig av skovlhjul. Ikke rart at båten begynte å gå noen knop fortere når jeg kastet ut mitt gamle Humminbird kombi instrument med GPS fart Kartplotter som ikke bruker GPS til å logge fart og distanse må jo bare være tullball..... Noen som vet noe om dette? Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
GEHU Svart 6.September.2010 Del på Facebook Svart 6.September.2010 Den som heter (cog) course over ground skal nå være gps fart Sitér dette innlegget Link to post
Junke Svart 7.September.2010 Del på Facebook Svart 7.September.2010 Den som heter (cog) course over ground skal nå være gps fart COG er som du sier selv retning/kurs over bunn, ikke fart SOG er fart over bunn (speed over ground) Kjenner ikke denne plotteren med vil bli svært overasket om det ikke går an å vise dette (SOG). Disse dataene brukes bl.a til å regne ut ETA til ett WP f.eks. Dette er standard data på alle GPS-er . Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 7.September.2010 Del på Facebook Svart 7.September.2010 Det er både COG og SOG på A50D. Har en selv, og i bildet med sådan info er det klart og tydelig. Dog ikke så store tall, større tall på skovlhjulmåleren. Men hos meg er den helt spinnvill, så den ser jeg ikke på.. Sitér dette innlegget Link to post
Executive Svart 7.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.September.2010 Takker.. Da skal SOG utforskes. Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
bavariaeier Svart 8.September.2010 Del på Facebook Svart 8.September.2010 Har selv a50 (ikke a50d) Den har gps fart (men ikke fart gjennom vann..visste ikke at modellen med ekko hadde det) Uansett, gpsfart har garantert du også. Det er 2 forskjellige bilder du kan ha på høyre side når man velger delt bilde. Som noen påpeker er skriften på bildet som viser gpsfart merkelig nok noe mindre enn på den siden hvor fart gjennom vann vises.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.