Vikane Inlander Startet 8.September.2010 Del på Facebook Startet 8.September.2010 (redigert) En kompis var innom Bil og Båt i Larvik (Arvor forhandler) og ba om pris og leveringstid på en vannsmurt pakkboks som hadde begynt å lekke på hans 4 år gamle Arvor 215. I dag fikk han mail om at pakkboksen var underveis fra Polen til en pris av 1700 kr + moms, den kunne ikke avbestilles. Jeg var selv og ordnet pakkboks hos Volvo Penta til drøye 800 kr til båten, så feilen er for lengst fikset. Hva gjør man i en slik situasjon, når et firma tolker en slik forespørsel som en bestilling, og krever at han skal betale, eventuelt et gebyr, blir det bare ord mot ord, eller hvilke rettigheter har man ? Hvordan går man frem her ? Redigert 8.September.2010 av Selva D 6.1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 8.September.2010 Del på Facebook Svart 8.September.2010 Sålenge han ikke har bestilt noe er vel saken grei. Ikke betal for noe du ikke har bestilt. Sitér dette innlegget Link to post
Vikane Inlander Svart 8.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.September.2010 Hva om de sender regning og dette går til inkasso da ? Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 8.September.2010 Del på Facebook Svart 8.September.2010 Javel, hva så. Har han ikke bestilt så har han vel ikke bestilt. Er vel ikke noe verre enn det. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 8.September.2010 Del på Facebook Svart 8.September.2010 Jeg vil tro at det ordner seg dersom man tar en ordentlig prat med sjefen nede på denne sjappa.. De er vel interessert i å beholde kundene sine? Hadde jeg fått sånn service hadde jeg aldri satt min fot i butikken igjen Sitér dette innlegget Link to post
Pioneren Svart 8.September.2010 Del på Facebook Svart 8.September.2010 Her er det ikke noe problem. Det er selgeren som må stå for bevisførselen om at varen faktisk ble bestilt, så jeg hadde ikke brydd meg. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 8.September.2010 Del på Facebook Svart 8.September.2010 Og går den til inkasso er det bare å ta kontakt med inkasso-selskapet med en gang og forklare at du bare spurte om pris og leveringstid og ikke har bestitl noe som helst. Inkasso-selskapene kjører ikke videre på ett krav som er omtvistet. I værste fall går det til forliksklage, og som det blir nevnt over, da skal de gjerne bevise at det foreligger en bestilling eller ordrebekreftelse. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
FjordHT Svart 8.September.2010 Del på Facebook Svart 8.September.2010 Kan du utdype litt om hvordan han formulerte seg til firmaet, og om det var pr epost eller muntlig? Som andre sier så er det selger som må bevise at ting er bestilt, hvis ikke kunne jo alle starte selskap og sende ut fakturaer til hvemsomhelst. Inkassoselskapene stenger saken så snart du tar kontakt med dem, de kan ikke kjøre sak uten videre hvor det er en twist. Jeg hadde kontaktet selskapet og fortalt hva det dreide seg om, det ordner seg sikkert. En slik sak som den er fremstilt nå sverter muligens et seriøst firma pga en enkel misforståelse. Ordner seg sikkert greit, men kan være lurt å oppdatere denne tråden slik at firmaet får den omtalen det fortjener :) Sitér dette innlegget Link to post
Vikane Inlander Svart 8.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.September.2010 Han la igjen navn, tlf.nr + epost hos dem, fordi de ikke kunne gi noe svar på verken pris eller leveringstid, de måtte maile Brunswick var det dem sa. De har da tydeligvis fått svar fra Brunswick, og bestilt delen uten og melde fra til kunde, til og med mitt tl.nr ble lagt igjen hos dem fordi han selv er i nordsjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 9.September.2010 Del på Facebook Svart 9.September.2010 Bare å slappe av. Misforståelser som dette gir lærdom. Kunden har alltid rett. Men mitt tips er å gi eit bud på delen iht konkurerende pris som du nevnte. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.