Jump to content

Hoppe over bunnsmøring for alltid? Ultralyd overtar!


Fjord-duden

Recommended Posts

Kan godt drive gjøn med folks skepsis til å prøve noe nytt, men jeg tenker at det bør foreligge håndfaste bevis for at dette fungerer for at jeg tar men bryderiet med å skaffe dette systemet. vi har vel alle hørt om ultrasoniske musejagere, måkejagere etc som ikke fungerer eller som fungerer meget kort tid.

 

sakset dette fra bavarialenken i et innlegg lenger opp:

 

Hei

Nå har jeg hatt båten på sjøen i tre sesonger, den siste med Ultrasonic system på, hadde båten på land nå i august. det virket fantastisk skroget var heilt reint, bare tre små rurskjell på propellen. kanon bra!!

__________________

Spørsmålet er all kunnskaps begynnelse.

#############################################

 

Hvilke bunnstoff/grunning bruker du til dette? for noe har

du sikker under vannlinja.

__________________

Hilsen

 

#############################################

 

MILLE ULTIMATE [ 750 ml. + 2,5 l ]

Hempels beste bunnstoff - i en klasse for seg! Det ultimate bunnstoffet for deg som setter kvalitet foran pris. Polerende bunnstoff med ekstra tilsetning av Ultimate Active, som har en avgjørende betydning for resultatet. Gir god fart gjennom vannet og bra beskyttelse under hele den lange båtsesongen. Fåes i fem farger.

_________________

Spørsmålet er all kunnskaps begynnelse.

 

#

 

For all del løp å kjøp, men jeg for min del venter til det er bevist at det funker, å da ikke av en som hevder at det virker å som samtidig bruker "det ultimate bunnstoff" med tilsetnuingstoffer. humbug spør du meg!

Link to post
Share on other sites

Koster dog endel antall grunnstoffinger, og tar vekk den absolutte gleden over vårpussens forfriskende stunder.

Når våren melder sin anmars så er det jo ingen som husker fjorårets vondt i rygg, knær, nakke, armer og skuldre når en vinterkald kropp plutselig skulle vrenges i alle mulige vinkler ;o)

Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere.

https://baatplassen.n...hp?product=5533

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...

Ser ut som de har kommet med ny modell siden denne tråden ble startet...

I følge dem selv, bedre enn tidligere og lavere pris...

 

£749,17 eks VAT for singel transducer

£1082,50 eks VAT for dobbel transducer

 

Begge er 12v men kan kjøpes med Dual Voltage AC Module.

 

http://www.ultrasonic-antifouling.com/

 

Noen som har erfaring med disse?

Link to post
Share on other sites

Helt kvitt bunnsmøringen blir man ikke:

"We suggest to people that they antifoul their boat every three or four years because our system will not keep the hull from staining" og "You can expect to find a slight curtain of growth around the waterline because this part of the the hull is continiously exposed to air"

 

 

Og, hvordan blir det med nattesøvnen med en irriterende tikkelyd under køya?

"You will hear a faint clicking sound from the transducers depending on your age and hearing ability."

 

Men, for all del interessant å høre testresultater over noen år. Kan vi redusere bruk av giftige bunnstoffer er det kjempeflott.

Heller lite, men lekkert laget

Link to post
Share on other sites

Og det ble det heller ikke. Er kun en mc som gjelder

Enig, den er engelsk :thumbsup:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...