Fjord-duden Startet 8.September.2010 Del på Facebook Startet 8.September.2010 Kom over en annonsen og sjekka hjemmesida her: http://www.ultrasonic-antifouling.com/ultra_solar.html og det ser lovende ut. Noen som har prøvd? Vurderer å kjøpe for og montere til våren. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 8.September.2010 Del på Facebook Svart 8.September.2010 Blir aldri skikkelig vår før en har bunnsmørt båten. Har ikke noe tro på disse nymoderne greiene. Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 8.September.2010 Del på Facebook Svart 8.September.2010 Det skjer jo en og annen nyvinning i verden men eg har vel ikke så veldig stor tru på denne. Kan eg ta feil? Ja absolutt. Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 8.September.2010 Del på Facebook Svart 8.September.2010 Huker å ha lest en tråd her tidligere om ultrasonisk måkejager, tipper at denne greia du nevner her virker på nøyaktig samme måte, altså ikke så bra, men det skjer jo stadig utvikling så man vet jo aldri... Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 9.September.2010 Del på Facebook Svart 9.September.2010 Tipper nokre her på BP husker den dagen ein håplaus tulling ville ha motor i båten.... Blir spennande å sjå videre om nokon får testa det. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
skage Svart 10.September.2010 Del på Facebook Svart 10.September.2010 Ja og ikke glem alle som mente at pc ikke kom til og bli for allmen bruk, ja og alle papirprodusentene som kom til og gå til grunne ved innføring av pc. Vi skal være positive til nyvinninger og annbefale dette til "naboen" og la han prøve dette et år eller 2. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 10.September.2010 Del på Facebook Svart 10.September.2010 Jeg husker de japanske motorsyklene kom på det norske markedet. - De blir aldri noen suskess, ble det sagt. Det samme sa de når plastbåtene kom på 60-tallet. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Quaoar Svart 10.September.2010 Del på Facebook Svart 10.September.2010 Jeg husker da vi fikk ild... Mange var svært skeptisk i begynnelsen. Etter hvert gikk det bedre. Tross noen småforbrenninger rundt ildstedet, så var de fleste enige om at ild var "temmelig bra saker". Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 10.September.2010 Del på Facebook Svart 10.September.2010 Jeg husker de japanske motorsyklene kom på det norske markedet. - De blir aldri noen suskess, ble det sagt. Og det ble det heller ikke. Er kun en mc som gjelder. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 10.September.2010 Del på Facebook Svart 10.September.2010 En liten diskusjonrundt det på Bavariaklubben. http://www.bavariaklubben.no/forum/forum_posts.asp?TID=2496&PN=1 Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 10.September.2010 Del på Facebook Svart 10.September.2010 jeg vil tro at det ultralyd systemet skal virke... Jeg har erfaring med ultralyd rensing av motordeler. Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 10.September.2010 Del på Facebook Svart 10.September.2010 Kan godt drive gjøn med folks skepsis til å prøve noe nytt, men jeg tenker at det bør foreligge håndfaste bevis for at dette fungerer for at jeg tar men bryderiet med å skaffe dette systemet. vi har vel alle hørt om ultrasoniske musejagere, måkejagere etc som ikke fungerer eller som fungerer meget kort tid. sakset dette fra bavarialenken i et innlegg lenger opp: Hei Nå har jeg hatt båten på sjøen i tre sesonger, den siste med Ultrasonic system på, hadde båten på land nå i august. det virket fantastisk skroget var heilt reint, bare tre små rurskjell på propellen. kanon bra!! __________________ Spørsmålet er all kunnskaps begynnelse. ############################################# Hvilke bunnstoff/grunning bruker du til dette? for noe har du sikker under vannlinja. __________________ Hilsen ############################################# MILLE ULTIMATE [ 750 ml. + 2,5 l ] Hempels beste bunnstoff - i en klasse for seg! Det ultimate bunnstoffet for deg som setter kvalitet foran pris. Polerende bunnstoff med ekstra tilsetning av Ultimate Active, som har en avgjørende betydning for resultatet. Gir god fart gjennom vannet og bra beskyttelse under hele den lange båtsesongen. Fåes i fem farger. _________________ Spørsmålet er all kunnskaps begynnelse. # For all del løp å kjøp, men jeg for min del venter til det er bevist at det funker, å da ikke av en som hevder at det virker å som samtidig bruker "det ultimate bunnstoff" med tilsetnuingstoffer. humbug spør du meg! Sitér dette innlegget Link to post
Anjuma Svart 10.September.2010 Del på Facebook Svart 10.September.2010 Koster dog endel antall grunnstoffinger, og tar vekk den absolutte gleden over vårpussens forfriskende stunder. Når våren melder sin anmars så er det jo ingen som husker fjorårets vondt i rygg, knær, nakke, armer og skuldre når en vinterkald kropp plutselig skulle vrenges i alle mulige vinkler ;o) Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
Sjeldenutpå Svart 10.September.2010 Del på Facebook Svart 10.September.2010 slippe å slippe ! flott deeee vel? Liten halvtime med dykker eller våtdrakt så er zinker byttet. Klart de som har slipp og tjener penger på slipping er negative. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Fredrik 90 Svart 10.September.2010 Del på Facebook Svart 10.September.2010 Jeg kommer i allfall fortsatt til å bruke vanlig bunnstoff i mange år framover! Å ta det på er jo bare kosen med å ha båt, og når det skal av så er det bare å arrangere dugnad. Sitér dette innlegget (x)Whit 10 9,9 hk (x)Askeladden 565 Wasper (x)Uttern D68 (x) Scand 7600 Dynamic Har nå Askeladden Z7 Link to post
christensenleif@msn.com Svart 10.September.2010 Del på Facebook Svart 10.September.2010 det er ikke min definisjon på kos å stå under en 43 foter og kline på bunnstoff hele påsken! men ultralyd blir dyrt: £1.600 + frakt og moms for doble sendere (båter med vannlinje over 10m)for AC og DC drift med autoswitching mvh Leif Sitér dette innlegget Link to post
Auskar Svart 10.September.2010 Del på Facebook Svart 10.September.2010 For ikke å snakke om fremtidige hørselsskader blandt Niser og Hvaler. Sitér dette innlegget Link to post
Cirion Svart 11.Februar.2011 Del på Facebook Svart 11.Februar.2011 Ser ut som de har kommet med ny modell siden denne tråden ble startet... I følge dem selv, bedre enn tidligere og lavere pris... £749,17 eks VAT for singel transducer £1082,50 eks VAT for dobbel transducer Begge er 12v men kan kjøpes med Dual Voltage AC Module. http://www.ultrasonic-antifouling.com/ Noen som har erfaring med disse? Sitér dette innlegget Link to post
Kjappfot Svart 11.Februar.2011 Del på Facebook Svart 11.Februar.2011 Helt kvitt bunnsmøringen blir man ikke: "We suggest to people that they antifoul their boat every three or four years because our system will not keep the hull from staining" og "You can expect to find a slight curtain of growth around the waterline because this part of the the hull is continiously exposed to air" Og, hvordan blir det med nattesøvnen med en irriterende tikkelyd under køya? "You will hear a faint clicking sound from the transducers depending on your age and hearing ability." Men, for all del interessant å høre testresultater over noen år. Kan vi redusere bruk av giftige bunnstoffer er det kjempeflott. Sitér dette innlegget Heller lite, men lekkert laget Link to post
Teerex Svart 12.Februar.2011 Del på Facebook Svart 12.Februar.2011 Og det ble det heller ikke. Er kun en mc som gjelder Enig, den er engelsk Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.