Jump to content

Har endelig kjøpt ny (gammel) nr. 2 båt.

saga

Recommended Posts

Etter å ha vært på leting etter en rimelig og grei åpen 14-16 fots båt som en nr. 2 båt, har jeg endelig funnet båten. Ha bla.a. annonsert her også uten at det var noen særlig respons.

Båten jeg har kjøpt er en Alicraft 16 fot (1989-mod) med en 9,9 (13) Suzuki. Prisen var 13000 noe som jeg synes var ganske rimelig. Både båt og motor var i bra forfatning og befant seg heldigvis ikke langt herfra.

Jeg har imidlertid ikke funnet igjen denne båten på nettet så hvis det er noen som har/har hatt en slik båt så hadde jeg gjerne hørt hva de synes om båten og deres erfaringer. Det lille jeg rukket å prøvd båten så virker den veldig stødig og brei - krenger lite ved vekt på sidene. Den er litt tung, men gjorde 13 knop med denne motoren - greit nok.

Var beleilig at jeg kom over den akkurat nå så får jeg brukt den til litt krabbe/hummer-fiske utover høsten.

Slenger avgårde en gratulasjon med nr 2 båten. Jeg stjæler svigefar sin når jeg vil ha meg en nr 2 båt og vil kjøre sakte. Han har Scand classic 25 med 61 hk volvo. Presser'n opp i 9 knop. :headbang::seeya:. Neida, bare kødda. Båten hans er fin den.

Kroppen har passert 50 men ikke hue.